Nowe silniki imponują niskim spalaniem paliwa, a co za tym idzie również wyjątkowymi parametrami ekologicznymi. Gwarantują przy tym wysoką moc, a więc i niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Limuzyna C 220 CDI BlueEFFICIENCY, generuje, z pojemności 2143 centymetrów sześciennych, moc 125 kW/170 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Oznacza to przyspieszenie od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, przy zużyciu paliwa, w cyklu mieszanym, na poziomie zaledwie 4,8 litra oleju napędowego na 100 km (emisja CO2 na poziomie 127 g/km) – czyli najlepszy wynik w tej kategorii samochodów. Nieco wcześniej zadebiutował już najbardziej wydajny, czterocylindrowy Mercedes C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Model ten wręcz kipi mocą. Dostarcza bowiem aż 204 KM i 500 Nm przy spalaniu 5,1 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 134 g/km. Modele 220 i 250 CDI mają taką samą pojemność silnika i oba zostały wykonane w technologii z podwójnym turbodoładowaniem.
Benzynowy silnik R4 nowej konstrukcji, montowany pod maską modelu C 250 CGI BlueEFFICIENCY, także wykorzystuje technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Jednostka osiąga moc 150 kW/204 KM i zapewnia 310 niutonometrów momentu obrotowego. Wyposażona w ten nowy silnik limuzyna potrzebuje tylko 7,4 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Średnie spalanie wynosi 7,2 litra na 100 km (emisja CO2 to 168 g/km).
Najważniejsze dane techniczne nowych modeli Klasy C:
Model | cc | kW/KM | Nm | Zużycie paliwa (l/100 km) |
Emisja CO2 | 0-100 km/h | km/h | Cena Brutto PLN |
C 220 CDI BlueEFFICIENCY |
2143 | 125/170 | 400 | 4,8 (4,9) | 127 (130) | 8,4 (8,8) | 232 (219) | 147 600 |
C 250 CDI BlueEFFICIENCY |
2143 | 150/204 | 500 | 5,1 (5,3) | 134 (140) | 7,0 (7,5) | 240 (238) | 164 300 |
C 250 CGI BlueEFFICIENCY |
1796 | 150/204 | 310 | 7,2 (7,5) | 168 (175) | 7,4 (7,5) | 240 (233) | 144 900 |