...zdobyła dwie nagrody: jedną za silnik o najlepszych osiągach („Best Performance Engine”), drugą zaś w kategorii powyżej czterech litrów pojemności („Above 4 litres”).
Ten wysokoobrotowy silnik o zapłonie iskrowym, rozwijający moc maksymalną do 386 kW/525 KM w obu przypadkach zdystansował rywali. Wśród jednostek o pojemności między 2 a 2,5 litra („2 to 2.5 litres”) triumfował, także z bezpieczną przewagą nad resztą stawki, czterocylindrowy diesel Mercedes-Benz.
Konkurs „International Engine of the Year” należy do najbardziej prestiżowych w branży i jest organizowany rokrocznie przez brytyjskiego wydawcę prasy branżowej, UKIP Media & Events. Nagrody dla najlepszych silników roku przyznawane są w dwunastu kategoriach, zaś wyboru dokonuje niezależne jury składające się z 64 znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów, w tym z Polski. W tym roku nagrody zdobyły dwa silniki wyprodukowane przez Mercedes-Benz i AMG, pokonując ostrą konkurencję z Niemiec, Włoch, Wielkiej Brytanii, USA i Japonii.
Zdobywcą nagrody za rok 2009 w kategorii najlepszych osiągów i silników o pojemności po-wyżej 4 litrów okazał się 6,3-litrowy motor AMG V8. Ten wysokoobrotowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności 6208 cc rozwija moc od 336 kW/457 KM do 386 kW/525 KM, dyspo-nując maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 630 niutonometrów. Jednostka znajduje się pod maską wyczynowych aut sygnowanych inicjałami AMG, takich jak C 63 AMG i SL 63 AMG. U podstaw niesamowitych osiągów tego silnika leży zastosowanie tech-nologii zaczerpniętych wprost ze świata sportów motorowych, czyli realizacja zasady, która od ponad 40 lat jest mocno osadzona w filozofii Mercedes-AMG.
„Ogromna moc i błyskawiczny czas reakcji silnika wyścigowego w połączeniu z „wagnerowskim” brzmieniem jednostki napędowej – ta V-ósemka AMG jest klasą sama dla siebie.” - tak oto opisuje zwycięski silnik Bill McKinnon (USA),członek jury.
Znakomite osiągi, a przy tym wyjątkowa oszczędność paliwa to wizytówka nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Mercedesa w technologii bezpośredniego wtrysku pali-wa. Najmocniejsza wersja z pojemności 2143 cc generuje moc 150 kW/204 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 500 niutonometrów. Silnik znajdziemy zarówno pod maską nowej Klasy E, jak i w Klasie C. Wyposażona w ten silnik limuzyna C 250 CDI BlueEF-FICIENCY może poszczycić się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym, co świadczy o wyjątkowej wydajności konstrukcji. Wariant o mocy 125 kW/170 KM zadowala się 4,8 litra oleju napędowego na 100 km (przy emisji CO2 w wysokości 127 g/km) – osiągając najlepszy wynik w swojej kategorii. Wchodzący w skład jury John Carey (Australia) nie ma wątpliwości, jak łatwo w kilku słowach oddać zalety nowego Diesla Merce-desa. Według niego to po prostu „lekkość połączona ze zdumiewająco niskim spalaniem.”