W zeszłym roku rozpoczął konsumenckie testy dystrybucyjnych pojazdów hybrydowych oraz zaprezentował trzy premierowe hybrydowe pojazdy, w tym pierwszy prototyp samochodu ciężarowego do transportu dalekobieżnego - Mercedes-Benz Axor BlueTec Hybrid.
Pierwsza ekologiczna nagroda dla Atego BlueTec Hybrid
Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid, mimo iż dopiero jest w fazie testów konsumenckich, a jego wprowadzenie na rynek planowane jest na 2010r., już odnosi sukcesy i otrzymał pierwsze wyróżnienie. Nagroda "Ekologiczne technologie" (Baden-Wuerttemberg Environmental Technology Award) wyróżnia wybitne rozwiązania technologiczne z regionu Badenii-Wuerttembergii, które przyczyniają się do zwiększenia wydajności zasobów oraz zmniejszenia obciążenia środowiska. W tym roku była przyznawana przez władze landu po raz pierwszy. Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid został wyróżniony w kategorii "Redukcja emisji i sekwestracja" (Emissions Reduction, Treatment and Sequestration).
Testy konsumencki ciężarowych pojazdów hybrydowych koncernu Daimler AG
Daimler AG w zeszłym roku przekazał do testów konsumenckich pierwsze Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid oraz Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid firmie Deutsche Post World Net. Ten drugi model znalazł się również w testach u ośmiu firm, działających w Londynie. Dziesięć 7,5-tonowych Canterów o napędzie elektryczno-dieslowskim sprawdza swoje możliwości w zagęszczonym ruchu miejskim angielskiej stolicy, w strefach o ograniczeniach ekologicznych. Z kolei Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid jest poddawany testom technologii w codziennym użytkowaniu przez firmę Deutsche Post DHL - w miastach oraz w transporcie krótkodystansowym.
Zastosowanie napędu hybrydowego w ciężarowym pojeździe hybrydowym takim jak Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid, pozwala na zredukowanie emisji CO2 oraz zużycia paliwa nawet do 20% w dłuższej perspektywie, w porównaniu do konwencjonalnego napędu. Dodatkowo napęd elektryczny używany podczas ruszania oraz hamowania, wpływa na znaczące zmniejszenie poziomu hałasu i poprawia jakość powietrza w zatłoczonych miejskich strefach.
Napęd hybrydowy jest ważnym krokiem do osiągnięcia przez Daimler Trucks celu bezemisyjnego użytkowania pojazdów ciężarowych. Testy konsumenckie hybrydowego Atego przybliżają koncern do osiągnięcia jego średnio- i długoterminowych ekologicznych celów.