Jedną z najważniejszych europejskich nagród motoryzacyjnych odebrał w Berlinie Prezes Zarządu Daimler AG, Dieter Zetsche. Jedenaście supersportowych samochodów rywalizowało w tegorocznym plebiscycie „Złota Kierownica”, który został po raz pierwszy zorganizowany na taką wielką, europejską skalę. Niemal jedna trzecia spośród wszystkich głosujących wybrała Mercedesa SLS AMG jako najlepszy samochód supersportowy. Nowy „Gullwing” wyraźnie zdystansował w tym zestawieniu konkurencję.
Wynik ten nie tylko odzwierciedla zainteresowanie unikalnym stylem Mercedesa SLS AMG, którego drzwi tak, jak w przypadku przodka – legendarnego 300 SL „Gullwing” z lat pięćdziesiątych, otwierają się do góry, niczym skrzydła mewy („Gullwing”), ale także skrywaną pod nadwoziem technologią.
Ten supersportowy samochód wyróżnia lekka konstrukcja, doskonała dynamika prowadzenia i wyjątkowe bezpieczeństwo. Inżynierowie z Affalterbach uzyskali te cechy dzięki użyciu ultralekkiego nadwozia na ramie aluminiowej oraz zastosowaniu wyjątkowego napędu. Ośmiocylindrowa jednostka AMG o pojemności 6.2 l, wykonana w technologii suchej miski olejowej, dysponuje mocą 420 kW (571 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm. Współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, umieszczoną w układzie transaxle (za tylną osią). Nad dynamiką czuwa sportowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami. Taka kombinacja gwarantuje osiągi na najwyższym poziomie. Idealne w takim samochodzie rozłożenie napędu 47:53 pomiędzy przednią i tylną oś, jak również nisko położony środek ciężkości sprawiają, że SLS AMG charakteryzuje się prawdziwie rasowym prowadzeniem. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3.8 s. i osiąga maksymalnie 317 km/h.
Nowy „Gullwing” kontynuuje świetną passę Mercedesa w zdobywaniu „Złotej Kierownicy”. Producent ze Stuttgartu z 18 nagrodami jest jedną z najczęściej zaszczycanych tym wyróżnieniem marek.