Szczególnie ekologiczna jest eksploatacja na biogaz, ponieważ nie przyczynia się ona do zwiększenia poziomu CO2 w atmosferze. Tak jak w Sztokholmie. Tam międzynarodowy koncern Sita (Suez Lyonnaise des Eaux) używa od ponad sześciu lat pojazdów Mercedes-Benz Econic NGT w gospodarce odpadami komunalnymi. Najważniejsza cecha Econica w stolicy Szwecji: po raz pierwszy Econic jeździ tutaj wyłącznie na biogaz (metan), pozyskiwany w ramach odnawialnej produkcji własnej. Aktualnie na rynek szwedzki w zakładach Mercedes-Benz w Wörth niedaleko od Karlsruhe zamówiono 27 kolejnych pojazdów Econic z napędem na gaz. Łącznie koncern Sita dysponuje obecnie w Szwecji parkiem samochodowym liczącym 98 pojazdów Mercedes-Benz-Econic, w tym 81 z napędem na gaz. Ponad 70 z tych pojazdów jeździ na ekologiczny biogaz.
Biogaz jest wytwarzany głównie podczas utylizacji osadów ściekowych, obecnie jednak także podczas utylizacji odpadów. Econic jeździ w ten sposób prawie za darmo. W każdym razie porusza się on niezależnie od ropy naftowej oraz niezależnie od związanych z nią emisji zanieczyszczeń i kosztów. Biogaz jest gromadzony w wielkich zbiornikach na gaz (kontenerach), które są podłączane do dystrybutora gazu na stacji benzynowej.
„Zielony bestseller“ - Mercedes-Benz Econic NGT
Dzięki swojemu napędowi na gaz ziemny pojazd Mercedes-Benz spełnia wymagania surowej normy emisji spalin EEV. Silnik nie emituje CO2 ani cząstek stałych. W dodatku jest bardzo cichy. Silnik na gaz ziemny M 906 LAG przy pojemności skokowej 6,88 litra uzyskuje moc 205 kW (279 KM). Moc jest przekazywana przez 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Skrót EEV oznacza Enhanced Environmentally friendly Vehicle, czyli pojazd szczególnie przyjazny środowisku. Dzięki temu Econic spełnia warunki niemieckiego znaku jakości „Blauer Umweltengel“ i może poruszać się we wszystkich "zielonych" strefach, do których wjeżdżać mogą tylko najbardziej ekologiczne pojazdy. Są to powszechnie przekonywujące argumenty i dzięki temu coraz więcej pojazdów Econic jest użytkowanych w służbach komunalnych. Berlin posiada obecnie 63 pojazdy Mercedes-Benz Econic NGT, w Szwecji jest ich ponad 250, w Atenach - 108, Paryżu - 22, Pradze - 11 a w Walencji - 36 pojazdów. Łącznie w całej Europie jeździ ponad 950 pojazdów Econic NGT.
Zaprezentowany po raz pierwszy w maju 1998 na targach „Entsorga“ w Kolonii Econic uważany był przez długi czas za pojazd niszowy. Od samego początku posiadał silnik na gaz ziemny, pochodzący ze spółki NAW (Nutzfahrzeug-werke Arbon Wetzikon). Silnik był stale ulepszany w ówczesnym centrum kompetencyjnym ds. pojazdów użytkowych o niskiej emisji zanieczyszczeń (KEN) w fabryce silników w Mannheim. Z powodu niskich cen oleju napędowego w latach 90-tych, tylko nieliczne zakłady komunalne eksperymentowały z gazem ziemnym.
Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną, rosnącymi cenami oleju napędowego i zaostrzonymi przepisami odnośnie emisji zanieczyszczeń ten wielofunkcyjny specjalista stał się „zielonym hitem“, mającym duży wkład w zapewnieniu czystości i uzyskaniu lepszej jakości powietrza w coraz większej liczbie europejskich metropolii. Ostatnio Ateny zamówiły 108 Econic'ów w celu zredukowania smogu, z powodu którego często cierpi stolica Grecji. Sztokholm, tak jak wiele innych miast w Europie, przekazał gospodarkę odpadami ze względów ekonomicznych prywatnym przedsiębiorstwom. Jednym z nich jest koncern Sita, który powstał w wyniku fuzji Suez i Gas de France w 2006 r. Sita jest liderem rynku gospodarki odpadami w sektorze prywatnym w krajach północnoeuropejskich, w Holandii, Belgii. Siedziba firmy znajduje się cały czas we Francji.