Nowy kabriolet został wyposażony w nowatorski system AIRCAP® pozwalający na znaczną redukcję turbulencji powietrza umożliwiającą jazdę z otwartym dachem przez cały rok. Nowym kabrioletem Mercedes-Benz wzbogaca Klasę E o model szczególnie atrakcyjny i budzący spore emocje. Dzięki klasycznemu dachowi z miękkiej tkaniny ten czteromiejscowy samochód pozwala na najwyższą przyjemność jazdy pod otwartym niebem.
Zgodnie z mottem modelu: "Cztery pory roku – cztery osoby”, jako jeden z priorytetów projektanci przyjęli możliwość całorocznego użytkowania pojazdu z komfortem dla wszystkich podróżnych. Jednym z rozwiązań umożliwiających jazdę przy otwartym dachu niezależnie od pory roku jest AIRCAP® - deflektor pozwalający na odchylenie strumienia powietrza. Można go auaktywnić jednym przyciskiem: AIRCAP® zapobiega powstawaniu zawirowań powietrza i zachowuje strefę ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu, także przy otwartym dachu. System ten wyparł konwencjonalne owiewki kątowe; dzięki czemu tradycyjny windshot nie zajmuje już miejsca za pierwszym rzędem foteli, a boczne kontury kabrioletu pozostały gładkie.
Wygodne podróżowanie z zamkniętą kabiną umożliwia miękkie poszycie dachu o szczególnie wysokim współczynniku tłumienia dźwięków – model ten posiada jedno z najcichszych wnętrz wśród kabrioletów tej klasy. Dach otwiera się i zamyka w ciągu 20 sekund, nawet przy jeździe z prędkością 40 km/h.
Wyposażenie standardowe kabrioletu Klasy E obejmuje najnowszej generacji system grzewczy AIRSCARF®, wbudowany w oparcia foteli. Dzięki niemu nawiew ciepłego powietrza poprzez regulowane wywietrzniki w zagłówkach opływa szyje i ramiona podróżujących jak niewidzialny szal.
Klasa E to jeden z najważniejszych modeli marki Mercedes-Benz. Dzięki nowemu kabrioletowi Klasa E występuje w czterech atrakcyjnych odmianach, z których wszystkie cechują się nowatorskimi rozwiązaniami. Limuzyna, kombi, Coupe i Cabrio wyposażone są zarówno w silniki dieslowskie o bezpośrednim wtrysku jak i benzynowe.
Wszystkie łączy wysoka oszczędność, wydajność i najwyższe osiągi. Wśród rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo Klasy E znajduje się system kontroli zmęczenia kierowcy "ATTENTION ASSIST", system ochrony pasażerów PRE-SAFE®, inteligentny system oświetleniowy ILS, system Active Bonnet, minimalizujący obrażenia pieszego w przypadku kolizji z samochodem, oraz układ kontroli odległości od pojazdu poprzedzającego "DISTRONIC PLUS".
Oprócz innowacji cechujących wszystkie modele w tej rodzinie, poszczególne warianty posiadają zindywidualizowane rozwiązania podnoszące komfort jazdy, bezpieczeństwo i atrakcyjność pojazdu. Klasa E to bez wątpienia lider w swoim segmencie rynkowym: w Niemczech udział w rynku limuzyn wynosi około 60 procent, a w Europie Zachodniej (poza Niemcami) 40 procent w odpowiednim segmencie.
Jedną z gwiazd targów okazał sie także nowy Mercedes-Benz SLS AMG, , czyli nowy "Gullwing". Nowy model Mercedes-Benz SLS AMG, który w Polsce zostanie pokazany pod koniec marca 2010 r., to połączenie sportowej pasji i najwyższej klasy rozwiązań technicznych. Nowy "Gullwing" zachwyca czystą formą, inteligentną, lekką konstrukcją oraz doskonałą dynamiką jazdy. SLS AMG jest pierwszym pojazdem opracowanym całkowicie niezależnie przez Mercedes-AMG i stanowi ukoronowanie ponad czterdziestoletniej historii firmy.
Nowy Mercedes-Benz SLS AMG z jego propozycjami technologicznymi jest unikalną propozycją na rynku. Aluminiowa konstrukcja o drzwiach skrzydłowych, silnik AMG 6,3 litra V8 przesunięty w stronę kabiny (tzw. front-mid-engine) osiągający 420 kW (571 KM) i 650 Nm pracujący w technologii suchej miski olejowej, siedmiostopniowa skrzynia biegów, zintegrowana z mechanizmem różnicowym, umieszczona przed tylną osią (transaxle) o podwójnym wysprzęglaniu oraz sportowe zawieszenie o podwójnych aluminiowych wahaczach – to doskonała kombinacja zapewniająca najwyższą dynamikę jazdy.
'Gullwing' przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, i osiąga prędkość maksymalną 317 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Czysta forma nowego Mercedesa SLS AMG oddaje sportowy charakter pojazdu i stanowi nową interpretację niegdyś zapierającej dech w piersiach linii modelu 300 SL. Charakterystycznym elementem pozostają drzwi w kształcie skrzydeł mewy nadające modelowi SLS AMG wyjątkową charyzmę.
Mercedes-Benz prezentuje także zwiedzającym targi North American International Autoshow 2010 w Detroit wyjątkową rzeźbę samochodu. Jej miękkie płynne, wznoszące się linie bardziej sugerują niż rysują sylwetkę auta. Rzeźba pokazuje, że nowoczesne projektowanie samochodów zostało wyniesione do rangi sztuki, a praca w studiu designu Mercedesa oparta jest na kreatywności i twórczym działaniu artystów. Rzeźba w naturalny sposób skłania także oglądających do rozważań, który z mających mieć niedługo premierę modeli jest już na końcowym etapie projektowym, przed wprowadzeniem do produkcji.