Pierwszą nową jednostką jest V6 o pojemności 3,5-litra. Nowy silnik ma mniejszy o 30 stopni kąt rozwarcia bloków w stosunku do poprzednika. Osprzęt zastosowany przy tym silniku też przeszedł kilka modernizacji. Jest to trzecia generacja wtrysków piezoelektrycznych, które dostarczają do cylindrów mieszankę o doskonałych proporcjach. Dodatkowo dzięki zastosowaniu systemu start/stop udało się zmniejszyć spalanie o 24% w stosunku do poprzednich modelu. Nowe V6 ma teraz 300 KM i 368 Nm, a jednocześnie emituje 177 g CO2/km. Debiut nowej jednostki nastąpi w modelu S 350, a po kilku miesiącach silnik pojawi się również w Mercedesie CL 350.
Nowa jednostka V8 ma 4,6-litra pojemności i dzięki zestawowi dwóch turbin rozwija moc 430 KM i 700 Nm momentu. Mercedes użyje jej w modelu CL 500 już tej jesieni. Zapotrzebowanie na paliwo, mimo "zadowalających" osiągów, zmniejszyło się o 22%, a emisja CO2 wynosi 225g/km.