...bezpośredni wtrysk paliwa, układ biturbo oraz system start/stop. Moc 544 KM osiągana jest przy 5 500 obr./min., podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm i jest dostępny w niezwykle szerokim zakresie prędkości obrotowych (2 000 – 5 500 obr./min.).
Specyfikacja modeli z dodatkowym pakietem AMG Preformance robi jeszcze większe wrażenie: 571 KM mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego!
Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni automatycznej AMG SPEEDSHIFT MCT.
Ta niemiecka limuzyna ze sportową duszą przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie). W przypadku wersji AMG Performance sprint do „setki” zajmuje 4,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero przy wskazaniu 300 km/h (ograniczona elektronicznie).
Pomimo zwiększenia mocy w stosunku do poprzednika, średnie spalanie spadło o 3,9 litra/100 km do 10,5 litra/100 km.
Wersję 2011 można poznać po zewnętrznych oznaczeniach „V8 Biturbo” oraz 19-calowych obręczach aluminiowych z oponami 255/40 lub 275/40 R19.
Wzmocniony S 63 AMG oferowany będzie zarówno w wersji z krótszym, jak i dłuższym rozstawem osi w cenie odpowiednio 143 752 i 151 368 euro. Pakiet AMG Performance do wydatek 9 401 euro. Premierę rynkową zaplanowano na wrzesień tego roku.