... maks. 900 Nm w połączeniu z wyjątkową, 7-biegową sportową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia znaczne obniżenie zużycia i poziomu emisji zanieczyszczeń – przy równoczesnym wzroście mocy maksymalnej i momentu obrotowego.
Przy zużyciu paliwa na poziomie 10,5 l na 100 kilometrów (NEFZ łącznie) Klasa S z nowym silnikiem przewyższa nie tylko swoich bezpośrednich konkurentów – pozostaje również o ponad 25 procent poniżej wartości zużycia paliwa poprzedniego modelu z silnikiem V8.
Wraz z nowym modelem S 63 AMG rozpoczyna się kolejny rozdział strategii napędów „AMG Performance 2015“: Mercedes-AMG dopisuje kolejne karty do imponującej historii firmy i wraz z nowym napędem spełnia równocześnie swoją obietnicę stałego redukowania zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń nowych modeli w kolejnych latach – przy równoczesnym, dalszym zwiększaniu głównej wartości marki AMG - osiągów.
Ola Källenius, członek Zarządu Mercedes-AMG GmbH: „Wraz z modelem S 63 AMG rozpoczynamy nową erę: po raz pierwszy łączymy bezpośredni wtrysk paliwa do zawirowanego powietrza z doładowaniem Biturbo oraz systemem start/stop. Wraz z 7-biegową, sportową skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zmniejszamy znacząco zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń – przy równoczesnym wzroście mocy i momentu obrotowego.“
Nowy silnik AMG 5,5 l V8 Biturbo będzie odgrywał ważną rolę w strategii modelowej Mercedes-AMG w kolejnych latach. Niepowtarzalna, 7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia także w przypadku przyszłych pojazdów wysokiej mocy AMG szybkie i równocześnie ekonomiczne przeniesienie siły napędowej. Nowe połączenie silnika i skrzyni biegów jest kolejnym kamieniem milowym w rozpoczętej w 1967 roku historii sukcesów Mercedes-AMG.
Bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa i doładowanie Biturbo
Nowy silnik V8, zwany wewnętrznie M 157, jest wzorcowym przykładem efektywności i imponuje wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi: po raz pierwszy AMG wykorzystuje zalety wtrysku bezpośredniego ze spalaniem strumieniowym i wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Technologia ta umożliwia lepsze wykorzystanie paliwa dzięki wyższej sprawności termodynamicznej i prowadzi do niższego poziomu emisji spalin.
AMG łączy spalanie strumieniowe paliwa z doładowaniem Biturbo. Dalsze zalety innowacyjnego, samodzielnego ośmiocylindrowego silnika z Affalterbach to: wykonana całkowicie z aluminium skrzynia korbowa, technika czterozaworowa z mechanizmem regulacji wałka rozrządu, wodno-powietrzny układ chłodzenia powietrza doładowywanego, zarządzanie alternatorem oraz montowana standardowo funkcja Controlled Efficiency start/stop. W porównaniu do silnika bezsprężarkowego AMG 6,3 l V8 o pojemności skokowej 6208 centymetrów sześciennych, nowemu silnikowi AMG 5,5 l V8 Biturbo wystarcza pojemność 5461 centymetrów sześciennych.
Ten pakiet ulepszeń zapewnia wyższą moc i wyższy moment obrotowy przy równoczesnym utrzymaniu bezkonkurencyjnych parametrów zużycia paliwa. Silnik AMG 5,5 l V8 Biturbo rozwija moc maksymalną 400 kW (544 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. W połączeniu z pakietem AMG wartości te wzrastają do 420 kW (571 KM) i 900 Nm. Spojrzenie na krzywe charakterystyki momentu obrotowego przekonuje: żaden inny zespół napędowy tej klasy mocy nie osiąga parametrów nowego silnika AMG Biturbo. Znaczącą różnicę pomiędzy obydwoma poziomami mocy stanowi maksymalne ciśnienie doładowania, które wzrosło z 1,0 do 1,3 bar. Poza tym osłona silnika S 63 AMG z pakietem AMG jest wykonana z wysokiej jakości prawdziwego włókna węglowego.
Technologia przyszłości: zużycie paliwa obniżone o ponad 25 procent
Ze zużyciem paliwa na poziomie jedynie 10,5 l/100 kilometrów zgodnie z NEFZ nowy model S 63 AMG jest o 3,9 litra oszczędniejszy od poprzedniego modelu z silnikiem bezsprężarkowym AMG 6,2 l V8 – pomimo wzrostu mocy maksymalnej o 14 kW (19 KM) ew. 34 kW (46 KM) i momentu obrotowego o 170 ew. 270 Nm. Uzyskana oszczędność zużycia paliwa powyżej 25 procent uważana jest przez fachowców z branży motoryzacyjnej jako wynik zastosowania "technologii jutra".
Także poziom emisji CO2 mógł zostać znacząco zredukowany: wartość 244 gramów na kilometr jest o prawie 30 procent niższa od poprzedników. Oba warianty mocy dysponują identycznymi wartościami zużycia i CO2. Dzięki tym parametrom nowy S 63 AMG plasuje się nie tylko wyraźnie poniżej wszystkich konkurentów, lecz jest także oszczędniejszy od wiele słabszych pojazdów z tego segmentu.
Moc na poziomie samochodu sportowego
Równocześnie S 63 AMG osiąga niezwykle wysoką moc na poziomie samochodu sportowego: limuzyna wysokiej klasy przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Wraz z pakietem AMG prędkość 100 km/h jest osiągana w ciągu 4,4 sekundy; wiąże się z tym również podwyższenie prędkości maksymalnej do 300 km/h (ograniczona elektronicznie).
Fascynuje jednak nie tylko niepowtarzalna wartość momentu obrotowego doładowanego silnika ośmiocylindrowego: szybka reakcja na wciśnięcie gazu bez przeszkadzającego opóźnienia turbodoładowania prowadzi do nieznanej dotychczas w tej klasie mocy dynamiki. Do tego pasuje dynamiczny i rasowy odgłos pracy silnika. Dodatkowo ten wysokowydajny zespół napędowy AMG spełnia wszystkie wymagania w odniesieniu do stabilności pracy i typowego dla pojazdów marki Mercedes-Benz komfortu na długich trasach.
7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT
Przeniesienie siły napędowej przejmuje stosowana wyłącznie w pojazdach Mercedes-AMG 7-biegowa, sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT; znana z modeli SL 63 AMG oraz E 63 AMG skrzynia biegów łączy emocje, czystą dynamikę, imponujący komfort i wysoką efektywność. Mokre sprzęgło zastępuje tradycyjną przekładnię hydrokinetyczną i pomaga zaoszczędzić paliwo.
Duży udział we wzorcowych parametrach zużycia ma montowana standardowo funkcja start/stop. System ten jest aktywny w programie jazdy skrzyni biegów Controlled Efficiency („C“), wyłączając ten ośmiocylindrowy silnik podczas postoju pojazdu. W programie „C“ sportowa limuzyna rusza stale z drugiego biegu, poza tym skrzynia biegów dokonuje odpowiednio wcześnie zmiany na kolejne wyższe biegi. Wraz z wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych silnik V8 wspiera dynamiczną jazdę.
Dodatkowo ośmiocylindrowy silnik Biturbo dysponuje znanym z modelu E 63 AMG systemem zarządzania alternatorem: w każdej fazie hamowania silnikiem i podczas hamowania energia kinetyczna jest wykorzystywana do ładowania akumulatora i nie jest przekształcana tak jak zwykle bezużytecznie w ciepło. We wszystkich innych obszarach eksploatacji poprzez połączenie zarządzania instalacją elektryczną i zarządzania alternatorem napięcie alternatora można utrzymać na niskim poziomie. Odciąża to silnik i umożliwia zaoszczędzenie paliwa: prawie 0,15 litra na 100 kilometrów zgodnie z normą NEFZ i maksymalnie 0,2 l/100 km w ruchu miejskim z częstymi fazami hamowania silnikiem i hamowania.
Produkcja silników jako tradycyjna praca ręczna
Tak jak wszystkie silniki AMG także nowy, ośmiocylindrowy silnik Biturbo jest montowany ręcznie w otwartej w 2002 roku fabryce silników AMG. Wysoko wykwalifikowani mechanicy produkują silnik M157 zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik“ z zachowaniem najsurowszych standardów jakościowych. Za potwierdzenie najwyższej staranności uznawany jest podpis na charakterystycznej tabliczce silnika AMG.
Nowe, wieloramienne obręcze ze stopu metali lekkich AMG
Nowy model S 63 AMG wizualnie można rozpoznać dzięki subtelnym zewnętrznym zmianom: napisy „V8 Biturbo“ na błotnikach wskazują na nowy zespół napędowy. Nowe są również metalizowane obręcze ze stopu metali lekkich z podwójnymi ramionami w kolorze szarym z ogumieniem 255/40 ew. 275/40 R 19. We wnętrzu modelu S 63 AMG znajduje się nowy zestaw wskaźników AMG z ekranem startowym „AMG V8 Biturbo“. Seryjna skórzana tapicerka PASSION została wykończona nowymi, kolorowymi szwami ozdobnymi.
Od teraz dla modelu S 63 AMG jest dostępne kuszące, nowe wyposażenie dodatkowe: opracowany specjalnie dla Klasy S system nagłaśniający Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End obiecuje przeżycia dźwiękowe szczególnego rodzaju. Z mocą całkowitą 1200 watów, 15 głośnikami, głośnikami wysokotonowymi w słupkach A i B oraz cyfrowym procesorem sound (DSP) przekształca on limuzynę w salę koncertową z perfekcyjną akustyką.
Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu i aktywny asystent martwego kąta
Niepowtarzalne w tej klasie pojazdów połączenie innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę, opartych na danych z kamery i czujników radarowych, zostało teraz jeszcze bardziej zoptymalizowane. Nowy, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu ingeruje, jeśli S 63 AMG w sposób niezamierzony przekroczy linię pasa ruchu z prawej lub lewej strony lub zewnętrzną linię zakrętu. W tym przypadku elektroniczny program stabilizacji jazdy ESP® wyhamowuje koła po przeciwległej stronie pojazdu i zapobiega w ten sposób niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu.
Z kolei nowy aktywny asystent kąta martwego ostrzega kierowcę poprzez czerwony sygnał w szkle danego lusterka zewnętrznego, jeśli rozpozna, że zmiana pasa ruchu jest zbyt niebezpieczna. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenia i zbliży się przy tym zbyt blisko pojazdu na sąsiednim pasie, ma miejsce korekta kursu za pośrednictwem ESP® na kołach po przeciwległej stronie pojazdu.
Stabilizacja pojazdu w przypadku bocznych podmuchów wiatru, Torque Vectoring Brake i bezpośredni układ kierowniczy
Zawieszenie sportowe AMG na bazie Active Body Control (ABC) oferuje jako standardowe wyposażenie stabilizację pojazdu w przypadku bocznych podmuchów wiatru: za pomocą tej funkcji wpływy podmuchów wiatru bocznego są kompensowane lub – w przypadku silnych podmuchów – redukowane do minimum. ABC kompensuje wpływ wiatru bocznego poprzez zmianę podziału obciążenia kół w ciągu milisekund i wykorzystuje w tym celu czujniki odchylenia i przyspieszenia poprzecznego układu ESP®.
Do wyposażenia standardowego zalicza się również system Torque Vectoring Brake (hamulec momentu wektorowego): podczas jazdy na zakręcie celowa, krótka ingerencja hamulców na tylnym kole po wewnętrznej stronie zakrętu powoduje zdefiniowane zakręcenie pojazdu, dzięki czemu limuzyna skręca precyzyjnie i każdej chwili w sposób opanowany. Funkcja Torque Vectoring Brake jest dodatkową funkcją elektronicznego programu stabilizacji jazdy i poprawia wyraźnie nie tylko zwrotność, lecz także czynne bezpieczeństwo w obszarze granicznym. Precyzyjną kontrolę gwarantuje poza tym bezpośredni układ kierowniczy: zapewnia on dzięki przełożeniu zmiennemu zależnemu od kąta skrętu bezpośrednią reakcję podczas jazdy na zakrętach i w ten sposób jeszcze szybszą reakcję – krótko mówiąc: jeszcze większa przyjemność jazdy na pokładzie Klasy S Mercedes AMG.
Wysoko wydajny układ hamulcowy AMG z podwójnym zaciskiem hamulcowym
Optymalną stateczność, spowolnienie samochodu i dozowanie siły hamowania oferuje tak jak w poprzednich modelach wysoko wydajny układ hamulcowy AMG na bazie układu ADAPTIVE BRAKE. Na osi przedniej stosowany jest podwójny zacisk hamulcowy. Technika ta łączy zalety hamulca z zaciskiem pływakowym – mniejsze oddziaływanie cieplne na płyn hamulcowy i wyraźne korzyści komfortowe dzięki prowadzeniu okładzin hamulcowych – z wydajnością obficie zróżnicowanego hamulca z zaciskiem stałym.
Na życzenie dla modelu S 63 AMG dostępne są ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego z AMG Performance Studio:
- Pakiet stylizacyjny AMG: wzrost mocy maksymalnej o 20 kW (27 KM) i maksymalnego momentu obrotowego o 100 NWm, osłona silnika AMG z włókien węglowych.
- Obręcze kół AMG z podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z wypolerowaną powierzchnią, z oponami w rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 275/35 R 20 z tyłu.
- Kierownica AMG Performance z wkładkami Alcantara® w obszarze chwytu
- Elementy ozdobne AMG w kolorze czarnym/karbonu
Model S 63 AMG jest dostępny w wersji długiej lub krótkiej i będzie świętował swój debiut rynkowy we wrześniu 2010.