Z krainy przyszłości przybędzie zaś Klasa B F-CELL, odbywająca właśnie 125-dniową podróż dookoła świata.
Od dłuższego czasu Mercedes-Benz jest najszybciej rosnącą marką premium na chińskim rynku. W 2010 roku firma notowała wzrosty sprzedaży w każdym kolejnym miesiącu i łącznie sprzedała tam 148 400 aut osobowych - o 112 procent więcej niż przed rokiem, kiedy salony opuściło 70 100 sztuk. I w tym roku Mercedes-Benz wcale nie zamierza naciskać na hamulec.
Mercedes Klasy A Concept - przedsmak nowej generacji klasy A
Niczym niezachwiane, dynamiczne proporcje Klasy A Concept - z długą maską, nisko poprowadzoną krawędzią dachu i wysoko zakreśloną linią bocznych szyb - uzupełnia wzajemna gra subtelnych przetłoczeń i zdecydowanych pociagnięć. Ale nie tylko wyzywający design nowej Klasy A Concept zapowiada nową erę kompaktowych aut spod znaku Mercedesa. Przednie koła prototypu napędza zamontowany poprzecznie, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 155 kW (210 KM), wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowej przekładni dwusprzęgłowej. Jako pierwszy samochód kompaktowy na świecie,
Mercedes Klasy A Concept został uzbrojony w radarowy układ ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym systemem Brake Assist.
Nowa Klasa C - o klasę wyżej
Podczas targów w Szanghaju Mercedes-Benz zaprezentuje również kompleksowo zmodernizowaną Klasę C. Jeszcze bardziej wyrazisty design nadwozia i nowa, elegancka deska rozdzielcza z opcjonalnym, kolorowym wyświetlaczem tylko podkreślają przynależność modelu do klasy premium. Nie mniej zmian czeka pod blaszanym płaszczem. Wydajne silniki, współpracujące ze zmodernizowaną przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS i funkcją ECO start-stop, mogą pochwalić się nawet o 31 procent niższym zużyciem paliwa. Lista wyposażenia wzbogaciła się o innowacyjne systemy aktywnego bezpieczeństwa, między innymi wykrywający senność układ ATTENTION ASSIST. Nowa generacja telematyki oferuje teraz dostęp do internetu oraz nawigację z mapami 3D. Łącznie w Klasie C zmodernizowano ponad 2000 elementów. Warto przypomnieć, że obecnie produkowany model znalazł od marca 2007 roku ponad milion nabywców, zdobywając w ubiegłym roku czołowe miejsce w swoim segmencie.
SLK Roadster - przyjemność z jazdy pod gołym niebem
Na drogi wyjeżdża właśnie trzecie pokolenie Mercedesa SLK. Typowe dla roadstera proporcje, z długą maską, daleko odsuniętą kabiną i krótkimi zwisami nadwozia, dopełniają atletyczne rysy przedniego i tylnego pasa. Po raz pierwszy model ten dysponuje panoramicznym dachem vario z technologią Magic Sky Control, pozwalającą przyciemnić go za jednym dotknięciem przycisku. Pod blaszanym płaszczem dostępne będą wydajne, 4- i 6-cylindrowe silniki, uzbrojone w funkcję ECO start-stop. Efekt? Mimo sportowych osiągów, nowy Mercedes SLK jest nawet o 25 procent bardziej oszczędny od poprzednika.
CLS - nowa ikona stylu
Zapierająca dech w piersiach szata, lekka konstrukcja, dynamicznie zestrojne zawieszenie i jeszcze więcej mocy - nowy Mercedes CLS na nowo pisze historię segmentu czterodrzwiowych coupe. Jego charyzmatyczne spojrzenie podkreślają reflektory w pełni zbudowane z diod LED, a sportową elegancję wewnątrz potęguje bogactwo opcji indywidualizacji kabiny, dostępnej w pięciu odcieniach, pięciu wersjach wyposażenia oraz z trzema typami skórzanej tapicerki. Jeszcze bliższą relację kierowcy, samochodu i drogi zapewnia natomiast nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, łączący doskonałą sterowność z ograniczonym apetytem na paliwo. Jak każdy Mercedes, tak i CLS jest wreszcie pionierem w dziedzinie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Łącznie nad podróżnymi czuwa tu kilkanaście innowacyjnych systemów, zapobiegających lub łagodzących skutki zdarzeń drogowych.
Światowe tournee Klasy B F-CELL
30 stycznia trzy egzemplarze Klasy B F-CELL wyruszyły ze Stuttgartu w 125-dniową podróż dookoła świata. W ciągu trzech miesięcy auta pokonają dystans 30000 kilometrów i odwiedzą 14 krajów, udowadaniając technologiczną dojrzałość oraz niezawodność ogniw paliwowych w zróżnicowanych warunkach drogowych i klimatycznych. Po 16000 kilometrów bezemisyjnej jazdy po Europie, Ameryce Północnej i Australii czas na Azję, skąd samochody wrócą do Stuttgartu.
125 lat samochodu - „Zamiłowanie do wynalazków nigdy nie wygasa“
29 stycznia 1886 r. Niemiecki Urząd Patentowy w Berlinie przyznał patent na trójkołowiec Carla Benza. Odtąd dzień ten uznaje się za oficjalną datę narodzin automobilu, który w 2011 roku obchodzi swój 125. jubileusz. Równolegle do Benza także Gottlieb Daimler zbudował pierwszy czterokołowy automobil. Tak rozpoczęła się nowa era mobilności. Z tej okazji podczas targów Auto Shanghai
2011 Mercedes-Benz zaprezentuje historyczny model 300 SL z 1955 roku. Legendarny Gullwing do dziś zachwyca nie tylko koncepcją nadwozia, ale i wyprzedzającymi epokę rozwiązaniami technologicznymi, jak na przykład silnik z wtryskiem paliwa.