Model będzie gwiazdą stoiska Mercedes-Benz podczas New York International Auto Show (22 kwietnia - 1 maja br.). Obok zadebiutuje najnowsza Klasa C 63 AMG Coupe.
Nowe serce Klasy E 63 AMG
Ośmiocylindrowy silnik M157 został uzbrojony w bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz system start/stop. Z pojemności 5461 ccm generuje on moc 386 kW (525 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Opcjonalny pakiet AMG Performance winduje te parametry do - odpowiednio - 410 kW (557 KM) oraz 800 Nm. Klasa E 63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 s, a w wersji z pakietem AMG Performance - w 4,2 s (kombi: 4,4 i 4,3 s). Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Pakiet AMG Performance – wyższy poziom emocji
Za przyrost mocy i momentu obrotowego w wersji z pakietem AMG Performance odpowiada zwiększone z 1 do 1,3 bara maksymalne ciśnienie doładowania. Wzmocniona odmiana wyróżnia się wykonaną z włókna węglowego pokrywą silnika, kołem kierownicy AMG Performance z wstawkami z alcantary, polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi oraz - w przypadku limuzyny – wykonanym z włókna węglowego spojlerem tylnej klapy.
Zużycie paliwa niższe średnio o 2,8 l/100 km
W porównaniu z dotychczas produkowanym modelem, zużycie paliwa Klasy E 63 AMG spadło z 12,6 do 9,8 l/100 km (kombi: 10 l/100 km) w cyklu mieszanym według NEDC, czyli aż o 22 procent. Identycznym wynikiem może pochwalić się wersja z pakietem AMG Performance. Swój udział ma w tym nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (14:1), opracowany przez inżynierów AMG. Pobiera on energię jedynie wtedy, gdy samochód zmienia kierunek jazdy, i dostosowuje siłę wspomagania do prędkości podróżowania oraz trybu pracy układu jezdnego.
W oszczędzaniu paliwa pomaga również 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT. Zamiast tradycyjnego konwertera, używa ona mokrego sprzęgła. Klasa E 63 AMG została standardowo wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania i układ start/stop, w trybie C (Controlled Efficiency) wyłączający silnik podczas postoju. Funkcja ta może zostać ręcznie zdeaktywowana za pomocą przycisku ECO na konsoli środkowej. W trybie C auto rusza zawsze z drugiego biegu, a kolejne przełożenia załączane są przy niższych prędkościach obrotowych.
Nie ma jednak mowy o poskramianiu potencjału nowego silnika V8 biturbo. W trybach S, S+ i M układ start/stop zostaje odłączony. Przekładnia zmienia wtedy przełożenia szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych. Możliwościom układu napędowego wtóruje charakterystyka zawieszenia. Za naciśnięciem przycisku kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jego pracy - Comfort, Sport lub Sport plus. Poszerzony o 56 mm rozstaw kół przedniej osi gwarantuje jeszcze pewniejsze pokonywanie zakrętów, a elektroniczna kontrola tłumienia zdusza w zarodku przechyły nadwozia i błyskawicznie dostosowuje siłę tłumienia do rodzaju nawierzchni.
Dynamiczne oblicze Klasy E 63 AMG z silnikiem M157 podkreśla emblemat V8 BITURBO na przednich błotnikach, pakiet ospojlerowania AMG z czterema końcówkami sportowego układu wydechowego oraz 10-ramienne obręcze kół o średnicy 18 cali z oponami 255/40 na przedniej i 285/35 na tylnej osi. Wykończona z najwyższą starannością kabina wzbogaciła się o nową, trójramienną kierownicę AMG Performance, za którą umieszczono wykonane z aluminium manetki do ręcznej zmiany przełożeń, oraz futurystycznie ukształtowaną dźwignię biegów E-SELECT z wytłoczonym emblematem AMG.
Klasa C 63 AMG Coupe - porywa mocą, uwodzi designem
Muskularne linie Klasy C 63 AMG Coupe porywają jeszcze na postoju. Proporcje klasycznego coupe łączą się tu z akcentami charakterystycznymi dla modeli sygnowanych przez AMG. Nisko poprowadzona linia dachu, szeroki tylny słupek, długa maska i krótkie zwisy jednoznacznie sygnalizują, że mamy do czynienia z rasowym sportowcem. W oczy rzuca się dodatkowe ospojlerowanie zderzaków, większe wloty powietrza, oświetlenie LED i potężny tylny dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego. Całość spoczywa na aluminiowych obręczach AMG o średnicy 18 cali z oponami 235/40 i 255/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu auta).
Pod maskę Klasy C 63 AMG Coupe trafił benzynowy silnik V8 o pojemności 6,3 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Tak wyśrubowane osiągi dystansują konkurencję i zapewniają Klasie C 63 AMG Coupe pozycję lidera w segmencie.
Nowe coupe w pełni korzysta z technologii odświeżonej niedawno Klasy C 63 AMG w wersji sedan i kombi. Istotna nowość to montowana seryjnie, zmodernizowana przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach oraz elektryczna pompa wspomagania kierownicy. Efekt? Klasa C 63 AMG coupe legitymuje się nie tylko doskonałymi osiągami, ale i niewielkim apetytem. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 12,0 l/100 km.
W parze z możliwościami układ napędowego Klasy C 63 AMG Coupe idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół sprzyjają dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1).
Pakiet AMG Performance - jeszcze więcej mocy
Dostępny w opcji, pakiet AMG Performance pozwala skrócić czas potrzebny na osiągnięcie prędkości 100 km/h do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG - kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy - pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy.
Cechy charakterystyczne Klasy C 63 AMG Coupe z pakietem AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.