MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI

Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI23.08.2011
Po raz pierwszy pod maskę Mercedesa SLK trafia silnik wysokoprężny. 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) rozpędza roadstera od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a potężna dawka maksymalnego momentu obrotowego - 500 Nm ...

Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI 1...– zapewnia mu znakomitą elastyczność. Największa niespodzianka czeka jednak na stacji benzynowej. SLK 250 CDI zadowala się średnio zaledwie 4,9 l ON/100 km. Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI doskonale spisuje się zarówno podczas jazdy krętymi nitkami asfaltu, jak i sięgającymi po horyzont autostradami. I tak jak pozostałe wersje, łączy w sobie sportowy szyk, wysoką jakość wykończenia, nowoczesną technologię i wyśmienity komfort jazdy na co dzień. Wystarczy wspomnieć choćby o wygodnych fotelach, największym w klasie bagażniku czy sztywnym nadwoziu z dachem vario.

Utarło się, że natura silnika wysokoprężnego nie idzie w parze z wolnością, jaką daje podróż roadsterem. Mercedes-Benz łamie ten błędny stereotyp i oferuje roastera SLK 250 CDI z 4-cylindrowym turbodieslem z wtryskiem common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2000 bar). Z pojemności 2143 ccm generuje on moc 150 kW (204 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dwa razy wyższy niż w przypadku motoru benzynowego o porównywalnej pojemności. Czyni to SLK najmocniejszym dieslem w klasie i gwarantuje mu iście sportowy potencjał.

Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI 2 Standardowo połączony z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS (przekładnia mechaniczna dołączy do oferty w drugim kwartale przyszłego roku), SLK 250 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s i może mknąć z prędkością 243 km/h. Prawdziwym fenomenem jest jednak jego elastyczność, pozwalająca na łatwe i bezpieczne wyprzedzanie. Dla przykładu, przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa jedynie 4,3 s.

Doskonałe osiągi nie są przy tym okupione nadmiernym apetytem. Mercedes-Benz SLK 250 CDI to najbardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku model w klasie. Ze średnim zużyciem paliwa (cykl NEDC) 4,9 l ON/100 km i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 128 g/km bliżej mu raczej do samochodu kompaktowego niż do sportowego roadstera. Podobnie jak inne wersje SLK, odmiana 250 CDI seryjnie dysponuje systemem start-stop.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI dostępny będzie z trzema wersjami słynnego dachu vario, w tym z panoramicznym dachem MAGIC SKY CONTROL, przyciemnianym za naciśnięciem przycisku. Do wyboru są także trzy warianty zawieszenia: konwencjonalne (stalowe), sportowe (ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami) oraz z elektroniczną kontrolą siły tłumienia.

Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI 3Ostatni z nich to element pakietu Dynamic Handling, zawierającego również systemy Direct-Steer oraz Torque Vectoring Brake, opracowane przez Mercedes-Benz z myślą o pewnym i bezpiecznym prowadzeniu.

Z zewnątrz Mercedes-Benz SLK 250 CDI nie różni się od swoich braci z silnikami benzynowymi – w imię sportowych genów zachował nawet podwójną końcówkę układu wydechowego. Model będzie można zamawiać w polskich salonach od 13 września tego roku.

Źródło: Mercedes-Benz
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata