...o pojemności 1,6 litra i mocy 122 KM kosztuje 97 500 zł, czyli o 6 600 zł mniej od poprzeczniki. Model można zamawiać już w salonach Mercedes-Benz. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w listopadzie 2011 roku.
Technologiczny awans, niespotykana w segmencie jakość wykończenia oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa nie zaważyły na cenie nowej Klasy B. Jako pierwszy samochód kompaktowy na świecie, model został seryjnie uzbrojony w radarowy system ostrzegania przed kolizją COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym układem Brake Assist. Duet ten wykrywa ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu, ostrzega kierowcę i chroni przed skutkami ewentualnej kolizji. Lista standardowego wyposażenia nowej Klasy B obejmuje również system monitujący zmęczenie kierowcy ATTENTION ASSIST, asystent ruszania pod górę Hill-Start Assist, klimatyzację, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane okna we wszystkich drzwiach, oświetlenie LED do jazdy dziennej oraz multimedialny system rozrywki Audio 20 CD z interfejsem USB i Bluetooth.
Nowa Klasa B rozpoczyna ofensywę Mercedes-Benz we wciąż rosnącym segmencie kompaktów premium. Pięć zróżnicowanych, fascynujących modeli pozwoli nam zdobyć zupełnie nowych klientów i po raz kolejny ustanowić standardy w dziedzinie aerodynamiki, komfortu, wydajności i bezpieczeństwa. Niebawem nasza sprzedaż i udział w tym segmencie po raz kolejny gwałtownie wzrosną - podsumowuje dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz.
Apetyt od 21 proc. niższy od poprzedniczki
Nowa Klasa B zużywa nawet o 21 proc. mniej paliwa o poprzedniczki. Obydwie wersje wysokoprężne (B 180 CDI BlueEFFICIENCY oraz B 200 CDI BlueEFFICIENCY) potrzebują teraz średnio jedynie 4,4 l/100 km (odpowiednio, 114 i 115 g CO2/km) w porównaniu do 5,2 l/100 km dla poprzedniej generacji. Klasa B 180 CDI BlueEFFICIENCY ze skrzynią zautomatyzowaną 7G-DCT wciąż emituje zaledwie 115 g CO2/km (wcześniej: 146 g CO2/km). Imponujący postęp poczyniły również odmiany benzynowe. Modele B 180 BlueEFFICIENCY and B 200 BlueEFFICIENCY potrzebują na pokonanie 100 km średnio 5,9 l paliwa (odpowiednio, 137 i 138 g CO2/km), o 12 proc. mniej od poprzedniej generacji.
Po raz pierwszy Klasa B - w każdej wersji silnikowej - dostępna jest z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (8 665 zł), współpracującą z układem start/stop.
Najwyższy standard bezpieczeństwa w klasie kompakt
Poza montowanymi seryjnie systemami COLLISION PREVENTION ASSIST oraz ATTENTION ASSIST, nowa Klasa B oferuje na życzenie niespotykany w klasie układ PRE-SAFE® (1 569 zł). Monitoruje on ryzyko kolizji i w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa napina pasy bezpieczeństwa, zamyka okna i szyberdach oraz ustawia sterowane elektrycznie przednie fotele w pozycji optymalnej dla działania poduszek powietrznych.
Pasażerów Klasy B może chronić nawet 9 poduszek powietrznych. Wyposażenie standardowe obejmuje poduszki czołowe, poduszkę kolanową kierowcy, boczne poduszki dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne. Boczne poduszki dla pasażerów tylnych siedzeń dostępne są jako opcja (1 783 zł).
System EASY-VARIO-PLUS: jeszcze więcej miejsca
Bogactwo przestrzeni w kabinie nowej Klasy B potęguje dostępny na życzenie system EASY-VARIO-PLUS (2 687 zł). Umożliwia on błyskawiczne przemeblowanie wnętrza i obejmuje składane oparcie prawego przedniego fotela oraz wzdłużną regulację tylnej kanapy w zakresie 140 mm. Jednym ruchem ręki pojemność bagażnika można zwiększyć z 486 do 666 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa rośnie do 1 545 l.
System multimedialny COMAND Online z dostępem do internetu
Dostęp do internetu, transfer książki telefonicznej, odczyt SMS-ów, bezprzewodowe odtwarzanie muzyki przez Bluetooth i interfejs USB - najnowsze multimedia nie mają dla Klasy B żadnych tajemnic.
System multimedialny COMAND Online (od 12 459 zł) zapewnia teraz dostęp do internetu i szeregu usług Mercedes-Benz, takich jak prognoza pogody oraz wyszukiwanie celów podróży za pośrednictwem aplikacji Google.
Becker® MAP PILOT (3 424 zł) z nawigacją 3D to atrakcyjna alternatywna dla urządzeń niefabrycznych - jego przyjazny interfejs można obsługiwać za pośrednictwem instrumentów na konsoli środkowej, a oprogramowanie i mapy aktualizować przez internet.
Pierwsza generacja Klasy B przyciągnęła do tej pory ponad 700 tys. nabywców i w przededniu zmiany pokoleń wciąż cieszy się popularnością. Od stycznia do klientów trafiło73 046 egzemplarzy modelu, o 7,6 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.