.. model odjeżdża bowiem na zasłużoną emeryturę. Z 85 zwycięstwami na koncie, jest dziś najbardziej utytułowanym samochodem w 27-letniej historii mistrzostw DTM.
Na Klasę C przypada ponad połowa ze 165 zwycięstw Mercedes-Benz, odniesionych od 1988 roku w 342 wyścigach. 30 z nich należy do Mercedesa CLK AMG (2000-2003), a ponad 50 to zasługa Mercedesa 190E AMG (1998-1993).
Aż trzy generacje Klasy C ścigały się w latach 1994-1996 (DTM/ITC) oraz 2004-2011 (DTM). Po raz pierwszy model zadebiutował w 1994 roku i od razu wywalczył zwycięstwo oraz mistrzowski tytuł konstruktorów. Klasa C pojawiła się w odpowiednim momencie - powiedział Klaus Ludwig, mistrz DTM w sezonach 1988, 1992 i 1994. – I od razu stała się ulubienicą publiczności.
Rok później laur zwycięstwa znowu przypadł Klasie C. Pierwszy z sześciu mistrzowskich tytułów dla Mercedes-Benz wywalczył wtedy Bernd Schneider. Dzisiaj to jedyny kierowca, który zdobył mistrzostwo zarówno w epoce DTM/ITC (do 1996 r.), jak i w "nowej" serii (od 2000 r.). Na swoim koncie ma najwięcej zwycięstw (43), pole position (25) oraz najszybszych okrążeń (59).
Klasa C AMG jest jednym z najlepszych aut wyścigowych w mojej karierze - wspomina Schneider. To rasowy zawodnik. Miał widowiskowy charakter, a jego brzmienie kochali zarówno kierowcy jak i fani DTM.
W latach 1994-1996 Klasa C 34 razy triumfowała w 74 wyścigach DTM i ITC. Po powrocie w 2004 roku i przejęciu schedy po Mercedesie CLK AMG, wygrała jeszcze 51 z 85 wyścigów - więcej niż jakikolwiek inny samochód po odrodzeniu się serii DTM w 2000 roku.
Szkocki kierowca Paul Di Resta zdobył za kierownicą Klasy C AMG mistrzostwo DTM w 2010 roku. W tym roku ściga się w zespole Formuły 1 Force India-Mercedes.
Po raz pierwszy zasiadłem za sterami wyścigowej Klasy C w 2004 roku, w ramach nagrody dla Młodego Kierowcy Roku McLaren Autosport BRDC. Doskonale pamiętam ten moment. Auto stworzone tylko dla kierowcy, pełne werwy, dostarczające mnóstwo radości. I ten dach nad głową! – wspomina Di Resta, który swoją karierę zaczynał w mistrzostwach kartingowych.
Kolejne cztery sezony za kierownicą Klasy C AMG przyniosły bezcenne doświadczenie w zakresie dostrajania samochodu i współpracy z ekipą techniczną. Konkurenci często byli bardzo blisko, a w walce o zwycięstwo ważny był każdy detal. To doskonałe przygotowanie do startów w F1.
Mercedes-Benz z dumą może spojrzeć na długą i pełną sukcesów tradycję w DTM. Od 1988 roku, gdy firma zadebiutowała w wyścigach, żaden inny producent nie odniósł tylu sukcesów. Trójramienna gwiazda 10-krotnie sięgała po mistrzostwo kierowców, 9-krotnie po mistrzostwo konstruktorów i 13-krotnie po mistrzostwo zespołów. W 2000 roku Mercedes-Benz zaangażował się w tworzenie "nowej" serii DTM.
Nowe regulacje techniczne na sezon 2012 oznaczają rozpoczęcie kolejnej epoki w DTM. Ostatni wyścig w bieżącym sezonie był też ostatnim występem Klasy C AMG, najbardziej utytułowanego samochodu tej serii. Nie oznacza to jednak końca występów Mercedes-Benz. Już w 2012 roku na tor wyjedzie Klasa C Coupe AMG.
Nasza Klasa C odniosła w DTM niespotykany sukces. Bo jak inaczej nazwać zwycięstwo w 85 ze 159 wyścigów? Chciałbym podziękować wszystkim naszym zespołom i kierowcom. Wśród nich prym wiedzie oczywiście nasz partner HWA AG z dyrektorem Gerhardem Ungarem na czele. Dziękuję za ciężką pracę, wszystkie emocje i te niezwykłe osiągnięcia, które przypieczętował ostatni, sobotni start i wygrana Klasy C AMG na Hockenheim. - z dumą podkreśla Norbert Haug, wiceszef Mercedes-Benz Motorsport.