...w 40-sekundowych odstępach. Wszystkie egzemplarze trafiły do salonów sprzedaży ciężarówek Mercedes-Benz, rozmieszczonych na terenie Niemiec. Kolejność startów opracowano na podstawie lokalizacji dealerów - najpierw wyruszyły auta, które miały do pokonania najdłuższy dystans.
Jesteśmy bardzo dumni z nowego Actrosa. To owoc dziesięciu lat ciężkiej pracy i wielkiego poświęcenia - powiedział 8 listopada Hubertus Troska, szef Mercedes-Benz Trucks. Cieszę się, że ciężarówki ruszają dziś w drogę, by fascynować naszych partnerów handlowych i klientów w Niemczech.
Czwarta generacja Actrosa konsekwentnie wyznacza standardy w dziedzinie ekonomiki, komfortu, bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Świeża stylizacja dodatkowo podkreśla atrakcyjność flagowej ciężarówki Mercedes-Benz. Model powstał w wyniku ponad 10 lat ciężkiej pracy, 20 milionów kilometrów jazd testowych i 2 miliardów euro, zainwestowanych w rozwój i technologię produkcji.
Actros to najpopularniejsza, wysokotonażowa ciężarówka na świecie. Od 1996 roku do klientów trafiło ponad 700 tysięcy egzemplarzy.
Nowy model został zbudowany od podstaw, umożliwiając Daimlerowi osiągnięcie niewiarygodnego postępu. Już teraz spełnia on rygorystyczne normy emisji spalin Euro VI. W porównaniu do poprzedniego Actrosa, zużycie paliwa spadło o 6-7 proc. w przypadku wersji spełniającej normę emisji spalin Euro V i o 3-4 proc. w przypadku wersji Euro VI.