I tak jak poprzednie pokolenia, nowy model przoduje w dziedzinie innowacji. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza efektywny układ czyszczenia przedniej szyby MAGIC VI-SION CONTROL, dostarczający płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, zależnie od kierunku ich ruchu. Z dachem czy bez, unikalny system nagłośnienia FrontBass czyni z wnętrza nowego roadstera salę koncertową na kołach.
Nowa odsłona legendarnego roadstera wyjątkowo poważnie traktuje hasło „sportowy i lekki”, ukryte za literami SL. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe rury stalowe.
Aluminiowa struktura waży zaledwie 254 kg, o 110 kg mniej od porównywalnego nadwozia ze stali. Lekkość daje nowemu SL-owi znakomitą przewagę nad konkurencją i… poprzednikiem – dla przykładu, masa własnego nowego SL 500 wynosi o 125 kg mniej od poprzednika, a SL 350 - aż o 140 kg mniej. Warto wspomnieć, że już dotychczas produkowany model posiada maskę i drzwi wykonane z aluminium.
Projektanci z Mercedes-Benz nie zdecydowaliby się jednak na zastosowanie aluminiowej struktury, gdyby nie korzyści w zakresie sztywności i komfortu. W tym celu każdy element nadwozia zoptymalizowano pod kątem specyficznych zadań. Zależnie od umiejscowienia i funkcji, części wykonywane są jako elementy tłoczone różnej grubości, poprzez odlewa-nie kokilowe lub próżniowe. Wyrażona w liczbach, struktura nadwozia nowego SL-a składa się w 44 proc. z odlewów aluminiowych, w 17 proc. z aluminiowych profili, w 28 proc. z blachy aluminiowej, w 8 proc. ze stali i w 3 proc. z innych materiałów.
W zakładach produkcyjnych w Bremen części montowane są przy użyciu zróżnicowanych, dobranych pod kątem obciążeń metod. Bezpieczne połączenia uzyskano na przy-kład poprzez spawanie, klejenie, skręcanie, nitowanie lub zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem.
Cechy szczególne nowej konstrukcji
Pod względem sztywności, bezpieczeństwa i komfortu, aluminiowa struktura wyprzedza wykonane ze stali nadwozie poprzednika. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji z elementami zoptymalizowanymi pod kątem specyficznych zadań. Zależnie od umiejscowienia i funkcji, części wykonywane są jako elementy tłoczone różnej grubości, poprzez odlewanie kokilowe lub próżniowe. Efekt? Wyśmienita sztywność, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niski poziom wibracji.
Części montowane są przy użyciu zróżnicowanych, dobranych pod kątem obciążeń metod. Bezpieczne połączenia uzyskano na przykład poprzez spawanie, klejenie, skręcanie, nitowanie lub zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem. Dzięki kolejnym innowacjom, nowy Mercedes-Benz SL pozostaje wierny tradycji wpisanej w swój dotychczas życiorys - tradycji technologicznego trend settera:
- MAGIC VISION CONTROL to inteligentny, wydajny system czyszczenia przed-niej szyby. Układ specjalnych kanalików dostarcza płyn do przedniej szyby tuż przy krawędzi pióra wycieraczki, zgodnie z kierunkiem jego ruchu. W rezultacie, podczas spryskiwania szyby nikt już nie dostrzeże strumieni płynu, nie ma mowy o zakłócaniu widoczności przez rozlany płyn, a przednia szyba jest przejrzysta i idealnie czysta.
- FrontBass - unikalny system nagłośnienia wykorzystuje okolice miejsca na nogi aluminiowej struktury nadwozia jako przestrzeń rezonansową dla głośników ni-skotonowych. Wyraźne, soczyste basy czynią z wnętrza nowego SL-a salę koncertową, nawet gdy dach schowany jest za plecami kierowcy i pasażera.
Obie innowacje należą do standardowego wyposażenia nowego modelu.