...automatycznie, bez potrzeby podłączania kabla.
Chcemy dowiedzieć się, jak system ładowania indukcyjnego sprawdza się podczas codziennej jazdy - mówi Herbert Kohler, szef nowoczesnej mobilności w centrum rozwoju Daimler AG. Nim jednak będziemy mogli ocenić jego rynkowe powodzenie, musimy jeszcze rozwiązać szereg kwestii technicznych i finansowych.
System ładowania indukcyjnego jest jednym z elementów projektu "Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität" (Wydajny dom dla elektromobilności), zainaugurowanego 5 grudnia br. w Berlinie przez kanclerz Angelę Merkel oraz ministra budownictwa, transportu i rozwoju miast Petera Ramsauera. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, wydajny dom ma generować więcej energii elektrycznej niż zużywa. Nadwyżka energii może zostać na przykład zużyta do naładowania baterii samochodu elektrycznego w "domowej stacji paliw". Projekt budynku uwzględnia zarówno stacje do ładowania za pomocą kabla, jak i do bezstykowego ładowania indukcyjnego.
Czteroosobowa rodzina wprowadzi się do domu w marcu 2012 roku i będzie tam mieszkać przez 15 miesięcy; w tym czasie jej członkowie będą korzystać z kilku pojazdów elektrycznych, dostosowanych do różnorodnych potrzeb. Poza Klasą A E-CELL z opcją ładowania indukcyjnego, w garażu zagości także smart fortwo electric drive oraz smart ebike. Pilotażowy projekt wydajnego domu ma pokazać, że codzienna jazda nimi nie wymaga wyrzeczeń i nie wpływa negatywnie na jakość życia.
Do projektu domu nowej generacji dostosowano design pojazdów. W kolorystyce dominuje specjalna, perłowa biel, która odbija ciepło, pomagając utrzymać chłód we wnętrzu. Przytulny klimat zapewnia mieszanka naturalnych materiałów wykończeniowych, takich jak wełna, len i skóra nappa.
Ładowanie bez kabla
Wykorzystywany w projekcie "Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität" Mercedes-Benz Klasy A E-CELL z napędem elektrycznym przystosowany będzie nie tylko do ładowania za pomocą kabla, ale i do ładowania indukcyjnego. System wykorzystuje bezstykową transmisję ładunku za pomocą pola elektromagnetycznego. W tym celu zarówno samochód, jak i miejsce postojowe wyposażone są w odpowiednie cewki. Informacje wyświetlane na specjalnym ekranie podpowiadają kierowcy, jak ustawić pojazd w idealnej do ładowania pozycji. Daimler AG we współpracy z Conductix-Wampfler i Röchling Automotive KG opracował już prototyp tej technologii i zademonstrował jej skuteczne działanie w ramach projektu sponsorowanego przez niemieckie ministerstwo środowiska.