MotoNews.pl

Ładowanie auta elektrycznego bez kabla

Ładowanie auta elektrycznego bez kabla12.12.2011
Daimler AG testuje właśnie system ładowania indukcyjnego. Aby rozpocząć ładowanie baterii, zmodyfikowana Klasa A E-CELL musi jedynie znaleźć się w zasięgu cewki elektromagnetycznej, zainstalowanej w podłożu. Ładowanie rozpoczyna się ...

...automatycznie, bez potrzeby podłączania kabla.

Ładowanie auta elektrycznego bez kabla 1 Chcemy dowiedzieć się, jak system ładowania indukcyjnego sprawdza się podczas codziennej jazdy - mówi Herbert Kohler, szef nowoczesnej mobilności w centrum rozwoju Daimler AG. Nim jednak będziemy mogli ocenić jego rynkowe powodzenie, musimy jeszcze rozwiązać szereg kwestii technicznych i finansowych.

System ładowania indukcyjnego jest jednym z elementów projektu "Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität" (Wydajny dom dla elektromobilności), zainaugurowanego 5 grudnia br. w Berlinie przez kanclerz Angelę Merkel oraz ministra budownictwa, transportu i rozwoju miast Petera Ramsauera. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, wydajny dom ma generować więcej energii elektrycznej niż zużywa. Nadwyżka energii może zostać na przykład zużyta do naładowania baterii samochodu elektrycznego w "domowej stacji paliw". Projekt budynku uwzględnia zarówno stacje do ładowania za pomocą kabla, jak i do bezstykowego ładowania indukcyjnego.

Czteroosobowa rodzina wprowadzi się do domu w marcu 2012 roku i będzie tam mieszkać przez 15 miesięcy; w tym czasie jej członkowie będą korzystać z kilku pojazdów elektrycznych, dostosowanych do różnorodnych potrzeb. Poza Klasą A E-CELL z opcją ładowania indukcyjnego, w garażu zagości także smart fortwo electric drive oraz smart ebike. Pilotażowy projekt wydajnego domu ma pokazać, że codzienna jazda nimi nie wymaga wyrzeczeń i nie wpływa negatywnie na jakość życia.

Ładowanie auta elektrycznego bez kabla 2 Do projektu domu nowej generacji dostosowano design pojazdów. W kolorystyce dominuje specjalna, perłowa biel, która odbija ciepło, pomagając utrzymać chłód we wnętrzu. Przytulny klimat zapewnia mieszanka naturalnych materiałów wykończeniowych, takich jak wełna, len i skóra nappa.

Ładowanie bez kabla
Wykorzystywany w projekcie "Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität" Mercedes-Benz Klasy A E-CELL z napędem elektrycznym przystosowany będzie nie tylko do ładowania za pomocą kabla, ale i do ładowania indukcyjnego. System wykorzystuje bezstykową transmisję ładunku za pomocą pola elektromagnetycznego. W tym celu zarówno samochód, jak i miejsce postojowe wyposażone są w odpowiednie cewki. Informacje wyświetlane na specjalnym ekranie podpowiadają kierowcy, jak ustawić pojazd w idealnej do ładowania pozycji. Daimler AG we współpracy z Conductix-Wampfler i Röchling Automotive KG opracował już prototyp tej technologii i zademonstrował jej skuteczne działanie w ramach projektu sponsorowanego przez niemieckie ministerstwo środowiska.

Źródło: Daimler
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata