Wyzwania to jego żywioł - Unimog 5000 regularnie wozi turystów z położonej na wysokości 2500 m n.p.m. kolejki linowej aż w okolice zniszczonego schroniska Torre del Filosofo, położonego na wysokości 2935 m n.p.m.
Stamtąd wiedzie szlak dedykowany tym, którzy z bliska chcą zobaczyć pola lawy i kratery Etny. Co roku przemierza go ponad 300 tys. osób.
Unimog, produkowany w obecnej wersji od 2002 roku w fabryce Mercedes-Benz w Wörth, idealnie sprawdza się w surowych warunkach panujących na Etnie. Elastyczna rama, napęd na cztery koła, osie portalowe z blokowanymi dyferencjałami oraz układ kontroli ciśnienia w oponach Tirecontrol - każdy szczegół techniczny odgrywa istotną rolę w definicji "pojazdu uniwersalnego" (niem. Universal-Motor-Gerät), z której swoją nazwę zaczerpnął Unimog.
Transport, przeglądy, prace konstrukcyjne - służba na Etnie
Ekstremalna wszechstronność Unimoga okazuje się niezastąpiona na wzgórzach najwyższego aktywnego wulkanu w Europie. Model U 5000 z osobową zabudową bezpiecznie dowozi turystów w pobliże kraterów. Uzbrojony w niezbędne narzędzia egzemplarz U 1550 L służy z kolei do odśnieżania i zgarniania popiołu ze szlaków turystycznych. Unimog sprawdził się także przy odbudowie kolejki linowej, uszkodzonej w wyniku erupcji wulkanu.
Wielokrotnie nagradzany model z 60-letnią historią
W 2011 roku czytelnicy specjalistycznego magazynu "Off Road" nagrodzili Unimoga serii 4000/5000 tytułem najlepszego pojazdu off-roadowego roku w kategorii samochodów specjalnych. Jego służba na Etnie tylko potwierdza słuszność tego wyróżnienia. Liczne talenty pozwalają wykorzystywać Unimoga w zróżnicowanych warunkach, takich jak klęski żywiołowe i prace konserwacyjne w trudno dostępnych miejscach, położonych z dala od utwardzonych dróg.
Unikalna koncepcja, szeroki zakres zastosowań i legendarna wytrzymałość leżą u progu sukcesu Unimoga. Od momentu uruchomienia produkcji ponad 60 lat temu, znalazł on już 380 tysięcy nabywców.