Pod nazwą Citan kryje się połączenie miejskiej zwinności i wyjątkowej odporności.
Nowy pojazd idealnie trafia w potrzeby sektora usług handlowych i przemysłowych. Kompaktowe nadwozie z obszernym przedziałem bagażowym idzie w parze z cechami charakterystycznymi dla pojazdów Mercedes-Benz - jakością, komfortem obsługi, wydajnością i bezpieczeństwem.
Wyrazisty design, czyli znak rozpoznawczy Mercedes-Benz
Charakterystyczna stylizacja Citana zapowiada powiew świeżości w segmencie małych samochodów dostawczych. Szeroka osłona chłodnicy, dynamicznie nakreślony kształt lamp, maski i zderzaka - żaden element nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z kolejnym modelem spod znaku gwiazdy.
Citan dochowuje standardów Mercedes-Benz i w innych dziedzinach: jakości wykonania, prowadzenia czy ergonomii kabiny. Auto zaprojektowano i przetestowano zgodnie z normami zarezerwowanymi dla większych braci, Sprintera i Vito. Odnosi się to nie tylko do trwałości, ale również do wydajności oraz bezpieczeństwa. Wszystkie wersje zostaną seryjnie wyposażone w układ kontroli stabilności ESP, a gama ekonomicznych silników wysokoprężnych i benzynowych odpowiada szerokim potrzebom w zakresie dynamiki jazdy.
Dopasowana oferta profesjonalnych usług
Indywidualizacja to cecha wrodzona dostawczych aut marki Mercedes-Benz. Citan dostępny będzie jako blaszany furgon, wersja osobowa i odmiana Mixto (osobowo-towarowa) - w kilku wariantach długości i masy. Liczne opcje pozwolą dopasować model do specyficznych zastosowań. Jego nabywcy będą mogli skorzystać z pełnej oferty usług świadczonych przez specjalistów Mercedes-Benz, niedostępnych dotąd w segmencie małych samochodów dostawczych.
Debiut podczas wystawy pojazdów użytkowych we wrześniu tego roku
Nowy Mercedes-Benz Citan zadebiutuje jesienią 2012 roku. Oficjalna premiera modelu nastąpi podczas międzynarodowej wystawy pojazdów użytkowych w Hanowerze, we wrześniu 2012 roku.
Nowy model zwiększy sprzedaż aut dostawczych
Citan ma szansę istotnie zwiększyć sprzedaż dostawczych pojazdów Mercedes-Benz. Jako przedstawiciel najniższej kategorii wagowej, dołączy do Vario (dopuszczalna masa całkowita od 6 do 8,2 t), Sprintera (od 3 do 5 t) oraz Vito (od 2,77 do 3,2 t).
Z rynkowej niszy w połowie lat 90., segment kombivanów urósł w Europie do około 700 tys. aut rocznie. Mercedes-Benz zamierza osiągnąć w nim udział na poziomie 4-5 proc. O sukcesie Citana przekonany jest Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans:
Zamierzamy wykorzystać rosnące wymagania w zakresie przewozu drobnych dóbr na terenach zurbanizowanych, oferując nie tylko atrakcyjnie wyceniony pojazd, ale i odpowiedni poziom jakości oraz usług. Typowa dla Mercedesów niezawodność, 24-godzinny serwis przez siedem dni w tygodniu i image marki - wszystkie te czynniki decydują o zakupie nowych samochodów przez klientów komercyjnych.