Nowy Mercedes-Benz SLR "722 Edition" ma wszelkie cechy rasowego samochodu wyścigowego. Ten supersportowy, dopracowany pod każdym względem pojazd ma wyższą moc, jeszcze lepsze zestrojenie układu jezdnego i zdecydowanie sportowy charakter wnętrza.
Nieprzerwana tradycja: nowy wariant modelu SLR – "722 Edition" to hołd firmy Mercedes-Benz wobec niezapomnianego zwycięstwa brytyjskiej legendy wyścigowej, Sir Stirlinga Mossa, oraz jego pilota Dennisa Jenkinsona; zwycięstwa odniesionego na Mercedesie 300 SLR o numerze startowym 722 (co oznaczało czas startu, godzinę 7.22) w Mille Miglia w roku 1955.
Rozwijający moc 650 KM i zapewniający osiągi odpowiednie do takich parametrów nowy superbolid Mercedesa, który wchodzi do sprzedaży 11 lipca, podniesie poziom adrenaliny nie tylko fanom samochodów.
Doładowany kompresorowo 5,5-litrowy silnik V8 modelu "722 Edition", który wytwarzany jest ręcznie w fabryce AMG w Affalterbach, rozwija moc 478 kW/650 KM. Cechy szczególne tej wyczynowej jednostki to natychmiastowe, spontaniczne reakcje na ruchy pedału gazu, niesamowitej wielkości moment obrotowy i nieporównywalne z niczym brzmienie widlastej "ósemki".
Osiągi tak zmotoryzowanego samochodu są imponujące nawet jak na auto wyczynowe: "722 Edition" na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego potrzebuje zaledwie 3,6 s, po 10,2 s przekracza już barierę 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej przez "zwykłego" SLR-a (334 km/h).
Dzięki wyrafinowanemu zawieszeniu, 19-calowym aluminiowym kołom, sztywniejszym nastawom amortyzatorów i zmniejszeniu prześwitu o 10 mm auto zapewnia swemu kierowcy również charakterystykę jezdną godną toru wyścigowego. Oczywiście, układ hamulcowy także do tego dostosowano – większe tarcze o średnicy 390 mm to pewność fantastycznej skuteczności.
Z zewnątrz wersja SLR 722 Edition wyróżnia się jako model specjalny bardzo dyskretnymi modyfikacjami, co docenią szczególnie kolekcjonerzy samochodów. A ci stanowią tu najważniejszą grupę celową klientów. Przekonstruowany przedni spoiler oraz tylny dyfuzor poprawiają aerodynamikę i dociskanie auta do podłoża przy wysokich prędkościach, ale zarazem odzwierciedlają konsekwencję Mercedesa w implementowaniu najnowocześniejszych technik i technologii ze świata wyścigowego w sprzedażnych modelach. Jednocześnie szerokie zastosowanie pokrytego bezbarwnym lakierem włókna węglowego jako ekstremalnie wytrzymałego, ale i superlekkiego materiału to dowód na bardzo praktyczne podejście do kwestii konstruowania aut. Kubełkowe fotele pokryte skórą i Alcantarą zapewniają wspaniałe podparcie boczne, zaś fantastycznie leżąca w dłoniach wyścigowa kierownica obciągnięta skórą, łopatki do zmiany biegów i czarne karbonowe wstawki w desce rozdzielczej nadają kokpitowi wyrafinowany, czysto sportowy wygląd.
Ekskluzywny "SLR. Club" dla właścicieli SLR-ów
Przed datą rozpoczęcia sprzedaży klienci i wyselekcjonowani goście będą mieć okazję jako pierwsi ocenić SLR-a 722 Edition. W ten sposób na torze wyścigowym im. Paula Ricarda w Le Castellet na południu Francji uświetnione zostanie powstanie światowego stowarzyszenia "SLR. Club". Jako ultraekskluzywny klub, do którego akces uzyskują automatycznie wszyscy nabywcy SLR-ów, "SLR. Club" stanie się świetną platformą dla niezwykłych imprez związanych z tym modelem Mercedesa, a także wielu innych atrakcji. Wśród nich z pewnością warto wymienić klubową Akademię Bezpieczeństwa i Szybkości SLR, oferującą specjalne kursy dla kierowców i seminaria. Instruktorami Akademii są takie sławy jak David Coulthard, Jochen Mass, Klaus Ludwig, Chris Goodwin i Christina Surer.