... ustanawia standardy dzięki pięciu nowym systemom bezpieczeństwa, silnikom spełniającym normę Euro VI i jeszcze bardziej atrakcyjnej stylizacji. Kluczową rolę odgrywa jednak niewielkie zapotrzebowanie na paliwo - nowy Sprinter to najoszczędniejszy samochód w segmencie. Najbardziej ekonomiczna wersja zużywa jedynie 6,3 l/100 km.
Światowa premiera nowych systemów bezpieczeństwa
Sprinter jest od urodzenia pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa. Pięć nowych systemów wspomagania - w tym kilka nowatorskich rozwiązań - pomoże w dalszym ograniczaniu liczb wypadków w segmencie aut dostawczych. Po raz pierwszy swoją premierę w Sprinterze świętują: asystent bocznego wiatru, montowany jako standard, oraz opcjonalne systemy: sygnalizacji kolizyjnej Collision Prevention Assist i Asystent Martwego Pola. Asystent bocznego wiatru będzie jedną z funkcji standardowego układu ESP (Electronic Stability Program).
Klienci będą także mogli zamówić inne systemy jako osobne opcje lub jako elementy łączone w pakiety wyposażenia. Pozwala to dostosować Sprintera do konkretnych potrzeb. Dodatkowo, Mercedes-Benz usprawnił prowadzenie Sprintera. Obniżenie podwozia pozwoliło na ograniczenie współczynnika oporu powietrza i zużycia paliwa, a przy okazji - na ułatwienie załadunku i rozładunku.
Pierwszy samochód dostawczy spełniający normę Euro VI
Nowy Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który we wszystkich wersjach silnikowych spełnia nadchodzącą normę emisji spalin Euro VI. Nowe przepisy drastycznie zmniejszają limity emisji tlenków azotu (NOx), całkowitej zawartości węglowodorów (THC) i cząstek stałych. Sprinter osiąga wyśrubowane standardy z pomocą silników BlueTEC oraz technologii SCR (wtrysk czynnika AdBlue do spalin), z sukcesem zastosowanej już w ponad 100 tys. samochodów użytkowych Mercedes-Benz.
Wydajność jednostek wysokoprężnych pozostaje bez zmian - ich gama obejmuje wersje 4- i 6-cylindrowe o mocy od 70 kW (95 KM) do 140 kW (190 KM). Projektanci Mercedes-Benz wykorzystali dodatkową fazę oczyszczania spalin do optymalizacji procesu wtrysku i spalania oraz ciśnienia doładowania. Aby obniżyć zużycie paliwa, zmodernizowano również układ napędowy oraz podzespoły dodatkowe - skrzynię biegów, tylną oś i system inteligentnego zarządzania alternatorem. Alternatywą dla silników wysokoprężnych jest doładowany mechanicznie, 4-cylindrowy motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 115 kW (156 KM) z pojemności 1,8 litra i jest także dostępny w wersji zasilanej gazem ziemnym.
Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-stopniowa skrzynia manualna ECO-Gear lub 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS ze sprzęgłem lock-up - niespotykana w segmencie aut dostawczych.
Najbardziej ekonomiczny w klasie
Połączenie wydajnych silników Diesla, zoptymalizowanego układu napędowego, dłuższego przełożenia osi i dodatkowych podzespołów z pakietem BlueEFFICIENCY PLUS pozwala ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo nawet do rekordowych w segmencie 6,3 l/100 km (średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC).
Nowy Sprinter jest jednak ekstremalnie ekonomiczny nie tylko ze względu na swoją wydajność, ale również dzięki systemowi kalkulacji przeglądów ASSYST - standardowego na rynku europejskim. Pozwala on wydłużyć okresy międzyprzeglądowe nawet do 60 tys. km.
Jeszcze bardziej atrakcyjny na zewnątrz i wewnątrz
„Twarz” nowego Sprintera nawiązuje do obecnych wzorców Mercedes-Benz - osłona chłodnicy jest teraz bardziej pionowa, a trzy perforowane listwy nie tylko podkreślają dynamiczne wrażenie, ale i optymalizują przepływ powietrza. Nie sposób również nie zauważyć eleganckiej oprawy wlotu powietrza.
Kolejna zmiana to przednie lampy - teraz o ostrzejszych rysach, z osobno rozmieszczonymi elementami oświetlenia. Profil maski poprowadzono wyżej, a charakterystyczny kształt zderzaka nawiązuje do tego spotykanego w SUV-ach. Z tyłu nowy Sprinter jest natychmiast rozpoznawalny za sprawą charakterystycznych, dwuczęściowych lamp.
Powszechnie uznawane za wzorowe wnętrze Sprintera również zostało poddane modernizacji. Komfort zwiększają nowe pokrycia i tapicerka foteli, grubsze koło kierownicy zapewnia lepszy chwyt, a kratki wentylacyjne wyróżniają się chromowanymi aplikacjami, o ile nabywca zdecyduje się na wielofunkcyjną kierownicę. Przeprojektowana została także dźwignia zmiany biegów.
Sprinter został wyposażony w nową generację nagłośnienia, oferującą zestaw telefoniczny Bluetooth (wraz z klawiaturą i książką telefoniczną) oraz system nawigacji Becker MAP PILOT.
Sprzedaż startuje w czerwcu
Projektanci Mercedes-Benz dokładnie sprawdzili nowego Sprintera. Ponad 8 milionów kilometrów pokonanych w trakcie badań przedprodukcyjnych i liczne testy klientów w trakcie codziennej eksploatacji w pełni dowodzą jego wysokiej jakości w chwili rynkowej premiery.
Zamówienia na nowego Sprintera ruszają w czerwcu tego roku; dostawy samochodów rozpoczną się we wrześniu.