MotoNews.pl

Mercedes-Benz Klasa V z napędem na wszystkie koła

Mercedes-Benz Klasa V z napędem na wszystkie koła22.09.2014
Podczas salonu samochodowego w Paryżu, na początku października br., Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentuje Klasę V ze stałym napędem 4MATIC. Model V 250 BlueTEC 4MATIC będzie można zamawiać u dealerów począwszy od grudnia, na drogach zobaczymy go..

...prawdopodobnie na wiosnę. Sprawdzony w wielu osobowych Mercedesach napęd 4MATIC zapewnia znakomitą trakcję i bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach.

Bez względu na to, czy pod kołami biegnie dziurawy asfalt, błotnisty szlak czy droga pokryta śniegiem lub lodem - model V 250 BlueTEC 4MATIC bez trudu dojeżdża do celu. Stały napęd na obie osie 4MATIC pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych.

Mercedes-Benz Klasa V z napędem na wszystkie koła 1Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności toru jazdy (ESP®). 4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu - nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów.

Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący pomiędzy osiami o wartości około 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.

Stały napęd na wszystkie koła 4MATIC będzie początkowo oferowany w topowej wersji silnikowej Klasy V - V 250 BlueTEC - o mocy 140 kW (190 KM) oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Łączy ona wysoką siłę napędową i wysokie osiągi z niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo. Model zużywa jedynie 6,7 l/100 km, a dzięki zastosowaniu technologii BlueTEC jest też pierwszym czteronapędowym pojazdem w segmencie spełniającym normę Euro 6. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. Skrzynia rozdzielcza napędu 4MATIC jest zintegrowana z przekładnią główną.

Poza topowym wariantem V 250 BlueTEC 4MATIC w przyszłości w gamie Klasy V pojawią się kolejne wersje silnikowe z napędem na wszystkie koła.

Źródło: Mercedes-Benz
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata