Do tej pory największy SUV hiszpańskiej marki był dostępny w dwóch wariantach: z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów albo z napędem na cztery koła 4Drive ze skrzynią DSG. Najnowsze Tarraco zostało opracowane dla osób, które cenią komfort automatycznej skrzyni biegów, jednak preferują przedni napęd.
Wprowadzany SEAT Tarraco wyposażony jest w 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy 150 KM między 5000 a 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm między 1500 a 3500 obr./min. Wspierany siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG samochód może rozpędzić się do 100 km/h w 9.5 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 198 km/h.
SEAT Tarraco
Atrakcyjność nowej odsłony SEAT Tarraco wynika również z jej niskoemisyjności – według testów WLTP pojazd emituje 160-181 g CO2 na km – i niższego zużycia paliwa (7.1-8.0l/100 km) w porównaniu do innych aut z tej kategorii. Parametry te udało się osiągnąć, zachowując dynamikę i osiągi SUV-a. Nabywcom jest zapewniona możliwość dostosowania samochodu do potrzeb i gustów – SEAT Tarraco pozostaje w opcji pięcio- i siedmioosobowej oraz w pakietach stylistycznych Style i Xcellence.
Tarraco, zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell i wyprodukowane w Wolfsburgu, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki na świecie. Kolejnym wariantem modelu będzie wersja FR, zapowiadana na początek przyszłego roku. Natomiast w drugiej połowie 2020 roku na drogi wyjedzie hybrydowy Tarraco plug-in.
Dane techniczne
- Silnik - 1.5 TSI
- Cylinder/Zawory - 4-cyl – 16v
- Pojemność skokowa - 1,498 cm3
- Średnica cylindra do skoku - 74.5 x 85.9
- Współczynnik kompresji - 11
- Maksymalna moc - 150 KM
- Maksymalny moment obrotowy - 250 Nm
- Skrzynia biegów - Siedmiobiegowa DSG (DQ381-7F)
- Maksymalna prędkość - 198km/h
- Emisja CO2 - WLTP: 160-181 g/km (NEDC: 132 – 139 g/km)
- Zużycie paliwa - WLTP: 7.1-8.0 litrów/100km (NEDC: 5.8 – 6.1 litrów/100km)