Jak przystało na wersję sportową Altea FR posiada powiększony przedni i tylny zderzak, który dodatkowo wyposażono w dyfuzor, sportowy układ wydechowy, zakończony podwójną, chromowaną końcówką i 17-calowe obręcze aluminiowe.
Dodatkowo zawieszenie Altei zostało obniżone o 7 milimetrów i oczywiście usztywnione, aby poprawić stabilność auta w czasie szybkiego pokonywania zakrętów. Do napędu sportowego Seata posłużył silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2 litrów. Seryjna moc tej jednostki, wynosząca 140 KM, została specjalnie dla tego modelu, zwiększona do 170 KM. Nowy silnik posiada udoskonalony system bezpośredniego wtrysku paliwa z nowym mechanizmem piezoelektrycznym. Dzięki temu praca silnika jest znacznie cichsza i jednocześnie bardziej efektywna.
We wnętrzu modelu także panuje sportowa atmosfera. Kubełkowe fotele, aluminiowe elementy na desce rozdzielczej i dźwigni zmiany biegów oraz mała, trójramienna kierownica i białe tarcze zegarów sprawiają, że kierowca otrzymuje pełnię doznań ,jaką oferuje każde sportowe auto, a przy tym nie traci nic na funkcjonalności.
Altea FR, jest bowiem nadal 5-osobowym autem rodzinnym ze sporym bagażnikiem, które bez trudu można "przekwalifikować" na potrzeby rodzinnego wyjazdu na wakacje...
Seat Altea FR ma trafić do sprzedaży w Wielkiej Brytanii, w okolicach marca 2006 roku. Można więc przypuszczać, że będzie to także termin wprowadzenia modelu również na "kontynencie".
Cena modelu, ani jego specyfikacja wyposażenia, nie są jeszcze znane, może zostaną ujawnione w czasie trwających w Essen targach tuningowych?