Dyrektor działu konstrukcji SEATa - Walter de’Silva – w takich oto słowach określił najnowszy projekt firmy czyli Tango: "Naszym zadaniem jest wywoływanie emocji a nie tworzenie iluzji".
Seata Tango najprościej określić można jako współczesną interpretację sportowego cabrio z lat 50-tych i 60-tych jednak pozbawioną stylistyki retro. Główne jego cechy to siła, prostota, witalna energia i sportowy charakter w jednym. Zarówno wnętrze jak i nadwozie tego samochodu stworzą jedność, która przejawia się w użytych materiałach wykończeniowych, kompaktowym wizerunku czy sylwetce o płynnych a jednocześnie silnych liniach roztaczającej aurę drzemiącej wewnątrz mocy. Warto w tym miejscu podkreślić, że całość niejako przeplata się ze sobą tworząc idealną jedność.
Miejsce kierowcy nowego Saeta odznacza się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. Zaliczyć do nich można stałą pozycję fotela kierowcy i możliwość dostosowania kierownicy, zestawu wskaźników oraz pedałów do jego potrzeb. Do obicia deski rozdzielczej, siedzeń a także znajdujących się za nimi schowków zastosowano elegancką a jednocześnie wytrzymałą czerwoną skórę. Jednocześnie zrezygnowano z niepotrzebnych obić i ozdób - pałąk chroniący pasażerów podczas dachowania, belka nośna deski rozdzielczej, podstawy kierownicy i foteli to nagie, surowe struktury aluminiowe. Z aluminium, tyle że polerowanego wykonane zostały także przełączniki, obramowania wskaźników, pedały i podpórki pod stopy. Deska rozdzielcza zdominowana została przez analogowe, fluoroscencyjne wskaźniki a w szczególności przez centralnie umieszczony obrotomierz.
W tył samochodu wbudowano mały spoiler, który z karoserią stanowi jednolitą całość. Dodatkowo muskularnego wyglądu Tango nadają szerokie błotniki, które osłaniają 18-calowe, szprychowe koła wyposażone w hamulce firmy Brembo. Ogólnie karoseria pozbawiona została skomplikowanych form a wszystkie elementy takie jak np. zderzaki zostały perfekcyjnie z nią zintegrowane. Charakterystyczne, nie osłonięte kloszami reflektory biksenonowe dodają Seatowi uroku.
Do napędu Tango posłużył 1,8-litrowy, benzynowy silnik turbodoładowany o mocy 180 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią. Maksymalny moment obrotowy silnika o wartości 235 Nm dostępny jest w zakresie 2100-5000 obr/min. Do osiągów i charakterystyki auta dopasowane zostało oczywiście sztywne zawieszenie i wydajny układ hamulcowy. Zastosowanie tak silnej jednostki napędowej pozwala na uzyskiwanie prędkości maksymalnej 235 km/h oraz na przyspieszanie do setki w czasie 7 sekund.
Pakiet bezpieczeństwa w modelu Tango obejmuje: ABS najnowszej generacji, elektroniczny program stabilizacji (ESP), regulację trakcji (TCS), dwie poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, strukturę karoserii z progresywną strefą deformacji oraz klatkę o wysokiej odporności na zgniatanie chroniącą przed zderzeniem czołowym, od tyłu i z boków.