Auto otrzymało nowy, bardziej agresywny przedni zderzak, mniejszy wlot powietrza do chłodnicy z większym znaczkiem marki oraz zmienione lampy tylne i zderzak.
Nowe są też 18-calowe felgi aluminiowe, z pomiędzy których z przodu wdzięczą się czerwone zaciski hamulcowe, ściskające ogromne, 345-milimetrowe tarcze hamulcowe.
We wnętrzu odnajdziemy nową kierownicę, inną gałkę zmiany biegów oraz odmienioną konsolę środkową i nowe zegary. Świetne wrażenie robią fotele, które teraz dostępne są ze skórzanym obiciem, pikowanym białą nitką.
Pod maską nic się nie zmieniło. Auto nadal napędza 240-konny, 2-litrowy silnik TFSI, zapewniający przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 6,4 sekundy i prędkość maksymalną 247 km/h.
Ibiza FR wprawiana jest w ruchu przez 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 150 koni mechanicznych, zaopatrzony w turbosprężarkę oraz kompresor. Jednostka ta spełnia normę emisji spalin Euro 5 i współpracuje z 7-stopniową przekładnią typu DSG, obsługiwaną przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy.
Auto wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi oraz podwójnym, chromowanym zakończeniem układu wydechowego. Na jego pokładzie znajduje się system XDS, czyli elektroniczna blokada przedniego mechanizmu różnicowego, która została zastosowana także w Leonie Cupra.
Standardowe wyposażenie Ibizy FR jest przebogate i obejmuje m.in. systemy ESP, TCS+, EBA, ABS, Hill Hold Control, komplet poduszek powietrznych, klimatyzację, komputer pokładowy oraz radio CD z MP3 i 6 głośnikami