SEAT Sport przed nowym wyzwaniem w Marrakeszu

SEAT Sport przed nowym wyzwaniem w Marrakeszu04.05.2009
Po raz pierwszy w historii wyścigi Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych zostaną rozegrane w Maroku - kraju, który nie był gospodarzem punktowanych zawodów światowej rangi od czasu Grand Prix Maroka Formuły 1 w 1958 roku.

WTCC wkraczają do nowych krajów i na nowe kontynenty, a dzięki spotkaniu zaplanowanemu na 2 i 3 maja Maroko po raz kolejny znajdzie się w centrum uwagi międzynarodowej publiczności. Wyścig będzie też wielkim wyzwaniem dla zespołu SEAT Sport, ponieważ zostanie rozegrany na nowym torze miejskim. Zespół SEAT-a, który obecnie prowadzi w klasyfikacji punktowej w kategorii kierowców i producentów po czterech zwycięstwach w Brazylii i Meksyku, zakończył już testy na torach Magny Cours i Portimao, prowadzone pod kątem optymalizacji ustawień samochodu SEAT Leon TDI.

Cały Marrakesz przygotowuje się do przyjęcia uczestników trzeciego spotkania bieżącego sezonu. Mieszkańcy miasta będą gorąco kibicować Mehdiemu Bennaniemu – marokańskiemu kierowcy, który jako pierwszy Afrykańczyk wystartuje w wyścigu WTCC. Bennani, zasiadający za kierownicą samochodu SEAT Leon WTCC, reprezentuje zespół Exagon.

Zawodników ścigających się w Maroku obowiązuje nowy system przydziału balastu wprowadzony przez FIA. System oparty jest na wyliczeniach średniej z najszybszych okrążeń w czasie sesji treningowych oraz wyników dwóch najszybszych samochodów danej marki w dwóch poprzednich spotkaniach.

Xavi Serra, Główny Inżynier SEAT Sport ds. Torów Wyścigowych: „Uważamy, że układ toru nie jest najgorszy dla naszych samochodów, ale wiele pytań wciąż pozostaje bez odpowiedzi. Tory miejskie stwarzają zwykle sporo problemów w zakresie przyczepności, a ponadto szczególną cechą tego toru jest fakt, że jako jedyny w tegorocznych mistrzostwach jest praktycznie pozbawiony zakrętów. Kierowcy jadą prawie cały czas po prostej z nielicznymi szykanami i dopiero tuż przed metą mają do pokonania zakręt o 180 stopni. W czasie sesji treningowej wszystkie zespoły będą miały do rozwiązania parę problemów”.

Harmonogram
Piątek, 1 maja
15.00 – 15.30: Wolny trening (17.00 – 17.30 CET)

Sobota, 2 maja
9.00 – 9.30: Wolny trening 1 (11.00 – 11.30 CET)
12.30 – 13.00: Wolny trening 2 (14.00 – 14.30 CET)
15.00 – 15.50: Kwalifikacje (17.00 – 17.50 CET)

Niedziela, 3 maja
10.00 – 10.15: Rozgrzewka (12.00 – 12.15 CET)
13.05: Wyścig 1: 11 okrążeń ze startu lotnego (15.05 – 15.30 CET)
14.20: Wyścig 2: 11 okrążeń ze startu zatrzymanego (16.20 – 16.45 CET)

Wagi i balast
SEAT Leon TDI, 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg.
SEAT benz., 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg.
BMW, 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg.
Chevrolet i Łada, 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg.
(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA, BMW 320Si startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż SEAT Leon TDI.)

Źródło: SEAT