...zajęli drugie i trzecie miejsce, a w drugim wyścigu drugie miejsce wywalczył Yvan Muller. Wyniki te umocniły pozycję SEAT-a i kierowców zespołu w obydwu ogólnych klasyfikacjach mistrzowskich.
Wyścig 1
Robert Huff z Chevroleta od początku bronił swojej pole position, obejmując prowadzenie przed Gabriele Tarquinim, Yvanem Mullerem i Jordim Gene. Wypadek na pierwszym zakręcie wykluczył Rickarda Rydella z dalszej rywalizacji. Awarii zawieszenia w jego samochodzie nie udało się naprawić na czas także przed drugim wyścigiem. Huff wytrzymał presję ze strony kierowców SEAT-a przez cały wyścig, ale Tarquini nie ryzykował wyprzedzania na torze, który daje tak niewiele szans na wykonanie tego manewru i pogodził się z drugą pozycją. Gene wyprzedził Yvana Mullera na dwa okrążenia przed końcem wyścigu, a Tiago Monteiro finiszował tuż za Francuzem, co stanowiło zwieńczenie znakomitego grupowego wyniku.
Wyścig 2
Yvan Muller był zdecydowanym faworytem, po tym jak po walce z Huffem i Jorgiem Müllerem (BMW) przesunął się z pozycji piątej na drugą. Kierowca SEAT Sport znalazł się za Nicolą Larinim i skutecznie odpierał ataki rywali aż do samej mety.
Nieco w tyle pozostali Gabriele Tarquini finiszujący jako piąty i Tiago Monteiro na siódmym miejscu, którym jednak udało się powiększyć mistrzowską kolekcję o kilka punktów. Jordi Gene nie mógł wystartować w wyścigu z powodu problemów z układem przeniesienia napędu, jakie ujawniły się w trakcie okrążenia formującego.
Znakomity występ dał też Marokańczyk Mehdi Bennani jadący za kierownicą samochodu SEAT Leon WTCC należącego do zespołu Exagon. Kierowca reprezentujący kraj gospodarzy zwyciężył w klasyfikacji kierowców niezależnych w pierwszym wyścigu i zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji ogólnej.
Wypowiedzi kierowców
Kierowcy zespołu SEAT Sport byli ogólnie zadowoleni z wyników uzyskanych w miniony weekend. Yvan Muller powiedział: „Nadal mam sporą przewagę w klasyfikacji, ale do końca mistrzostw jest jeszcze bardzo daleko”. Gabriele Tarquini dodał: „Nie zawsze można wygrywać, ale naszym celem jest zdobywanie punktów w każdym wyścigu i ten cel realizujemy”. Jordi Gene przyznał rację kolegom: „Walka będzie bardzo zacięta – bardziej niż w zeszłym roku – i zgadzam się z opinią kolegów: o sukcesie zadecyduje zdobywanie punktów”.
Klasyfikacja
Wyścig 1
1. R. Huff (Chevrolet)
2. G. Tarquini (SEAT Leon TDI), +1”729
3. J. Gene (SEAT Leon TDI), + 5”583
4. Y. Muller (SEAT Leon TDI), + 7”044
5. T. Monteiro (SEAT Leon TDI), 7”410
12. R. Rydell (SEAT Leon TDI), nie ukończył wyścigu.
Wyścig 2
1. N. Larini (Chevrolet)
2. Y. Muller (SEAT Leon TDI), 1”399
5. G. Tarquini (SEAT Leon TDI) + 3”068
7. T. Monteiro (SEAT Leon TDI), + 4”907
nieklasyfikowany: J. Gene (SEAT Leon TDI)
nieklasyfikowany: R. Rydell (SEAT Leon TDI)
Mistrzostwa Świata
Kierowcy
1. Y. Muller, 43.
2. G. Tarquini, 31.
3. R. Rydell, 30.
4. J. Gene, 24.
5. A. Farfus, 23.
6. R. Huff, 16.
7. A. Priaulx, 16.
8. N. Larini, 14.
9. J. Muller, 14.
10. S. Hernández, 7.
Producenci
1. SEAT, 93.
2. BMW, 64.
3. Chevrolet, 51.
4. Łada, 24.
Następna runda mistrzostw odbędzie się na francuskim torze Pau w dniach 16-17 maja