Samochody do konkursu mogli zgłaszać lokalni Dealerzy, po jednym modelu z dostępnych obecnie na rynku. Startujące w plebiscycie auta były przedstawione zarówno na łamach dziennika w wersji papierowej jak i na stronie internetowej gazety. W konkursie oddano łącznie ponad 4500 tysiąca głosów, przez dwa tygodnie jego trwania.
Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu, było jednym z najważniejszych wydarzeń podczas targów "Autosalon". – Dla naszej firmy jest to ważna nagroda, bo działamy lokalnie. – Mówił podczas wręczenia statuetki Wiesław Wieleba, prezes lubelskiego Dealera i ASO SEAT-a, "Euro marketing" – Tytuł przyznany przez czytelników, a więc naszych potencjalnych Klientów, największego regionalnego dziennika jest dla nas szczególnie znaczący. Pokazuje również, że SEAT na Lubelszczyźnie jest bardzo dobrze postrzegany. [AKAPIT} Nowy SEAT Ibiza pokonał w walce o tytuł m.in. modele Audi A5 i Opla Insignia. – Z zacięciem obserwowaliśmy w redakcji walkę pomiędzy modelami, a w tym w czołówce gdzie walczyły dwa auta z jednej rodziny, a więc z Audi Brand Group. – Mówi Paweł Puzio redaktor odpowiedzialny za motoryzację w Dzienniku Wschodnim.