Gabriele Tarquini nowym liderem WTCC

Gabriele Tarquini nowym liderem WTCC09.09.2009
Po dwóch wyścigach rozegranych w miniony weekend na niemieckim torze Oschersleben SEAT utrzymał prowadzenie w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Wysiłki zespołu SEAT Sport zaowocowały trzema finiszami na podium ...

...- dwa razy udało się to Tarquiniemu i raz Rydellowi. W ten sposób SEAT utrzymał prowadzenie zarówno w klasyfikacji producentów, jak i kierowców, z tym że nowym liderem jest Gabriele Tarquini.

Różnice punktowe między wszystkimi zawodnikami walczącymi o tytuł są jednak minimalne. Taka sytuacja jest zgodna z przewidywaniami inżynierów zespołu, którzy wiedzieli, że tor w Oschersleben należy do najtrudniejszych obiektów. W klasyfikacji producentów BMW brakuje zaledwie dwóch punktów do SEAT-a, a Gabriele Tarquini ma identyczną przewagę nad drugim zawodnikiem w klasyfikacji kierowców - Augusto Farfusem. Trzeci jest Yvan Muller, który stracił kilka punktów wskutek wypadku w pierwszym wyścigu.

Startujący z pole position Gabriele Tarquini objął prowadzenie w pierwszym wyścigu. Za nim jechał Rickard Rydell - dopóki nie wyprzedził go Andy Priaulx. Później obydwaj kierowcy SEAT-a zachowali swoje pozycje już do samej mety, zdobywając ważne punkty w mistrzowskiej klasyfikacji. Pech prześladował innych kolegów z zespołu. Jordi Gene i Tiago Monteiro mieli wypadek na pierwszym okrążeniu, a Yvan Muller musiał opuścić tor w połowie wyścigu po kolizji z Augusto Farfusem.

W drugim wyścigu Gabriele Tarquini uzyskał znakomity wynik. Przesunąwszy się z ósmego miejsca na trzecie po raz drugi tego dnia stanął na podium, obejmując jednocześnie prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Bardzo dobrze poszło także Yvanowi Mullerowi, który z jednego z końcowych miejsc na starcie zdołał dotrzeć do siódmej pozycji i zdobył punkty, które mogą odegrać decydującą rolę w końcówce sezonu.

Jordi Gene musiał zrezygnować z dalszej jazdy tuż po starcie, a Rickardowi Rydellowi nie udał się sam start. Nienajgorzej radził sobie Tiago Monteiro - dopóki nie został uderzony przez innego kierowcę na ostatnim okrążeniu.

Na pochwałę zasługują starania wszystkich kierowców SEAT-a, zwłaszcza w kontekście zmian w regulaminie technicznym, które osłabiły dynamikę samochodu Leon TDI w porównaniu z początkiem sezonu. W tych warunkach walka z głównymi rywalami stała się szczególnie trudna, co przyznał Gabriele Tarquini - najlepszy kierowca SEAT-a w dzisiejszym wyścigu: "Fakt, że mimo dobrego wyniku sesji treningowej oraz pole position brakuje mi dynamiki, abym mógł skutecznie walczyć z rywalami jest nieco frustrujący. FIA zredukowała nasze osiągi i nic już w tej sprawie nie możemy zrobić. Taki jest dziś nasz poziom i dlatego cieszę się, że prowadzę w klasyfikacji. Wiem też, że w Imola będzie dużo trudniej niż rok temu".

Klasyfikacja

Wyścig 1:
1. Priaulx (BMW) 22.52,247
2. Tarquini (SEAT) + 3,939
3. Rydell (SEAT) + 6,350
4. Coronel (SEAT) + 15,398
5. Larini (Chevrolet) + 22,502
6. Farfus (BMW) + 22,553
7. D´Aste (BMW) + 22,749
8. Engstler (BMW) + 23,044
9. Hernández (BMW) + 23,392....
19. Monteiro (SEAT)
Nie ukończył: Muller (SEAT) / Gene (SEAT).

Wyścig 2:
1. Farfus (BMW) 22.58,530
2. Priaulx (BMW) + 0,644
3. Tarquini (SEAT) + 5,177
4. Muller (BMW) + 7,9765
5. Hernández (BMW) + 8,661
6. Larini (Chevrolet) + 13,596
7. Muller (SEAT) + 18,835
8. Coronel (SEAT) + 19,170
9. Huff (Chevrolet) + 25,377
10. Menu (Chevrolet) + 26,383
11. Rydell (SEAT) + 26,787
12. Monteiro (SEAT) + 29,148
Nie ukończył: Gene (SEAT).

Klasyfikacja kierowców:
1. Tarquini (SEAT) 91 punktów
2. Farfus (BMW) 89
3. Muller (SEAT) 84
4. Priaulx (BMW) 66
5. Rydell (SEAT) 61
6. Muller (BMW) 58
7. Huff (Chevrolet) 54
8. Monteiro (SEAT) 34
9. Hernández (BMW) 33
10. Gene (SEAT) 32

Klasyfikacja producentów:
1. SEAT, 235
2. BMW, 233
3. Chevrolet, 161
4. Łada, 67.

Następny wyścig: 19/20 września w Imola (Włochy)

Źródło: SEAT