Leon Cupra 4 to czwarty model sportowy Seata.
Nowy Seat Leon Cupra 4 to najbardziej ekskluzywny model serii Leon. Cupra 4 wykorzystuje techniczne możliwości światowego koncernu jakim jest Volkswagen: dysponuje napędem na cztery koła, silnikiem V6 oraz mocą 200 KM. Podkreśla tym swą przynależność do serii Cupra, która charakteryzuje się niebanalnymi rozwiązaniami technicznymi oraz sportowym designem oraz wspaniałymi osiągami silnika.
Leon Cupra 4 napędzany jest przez 2,8-litrowy silnik V6 z pięcioma zaworami. Moc 204 KM przenoszona jest na wszystkie cztery koła. Skromna 4 przy nazwie samochodu wskazuje właśnie na ten rodzaj napędu. Auto seryjnie wyposażono w sześciobiegową skrzynię ręczną. Przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza sprawia iż silnik jest lepiej chłodzony. Szesnastocalowe felgi aluminiowe z szerokimi oponami kryją hamulce tarczowe i mają zapewnić dobry kontakt samochodu z podłożem.
We wnętrzu znajdziemy ergonomiczne, kubełkowe siedzenia ze skórzanymi obiciami, aplikacje w kolorze tytanu na konsoli środkowej, pedałach i podpórce sprzęgła oraz wskaźniki z białymi tarczami. W tylnej części wszystkie modele Cupra ozdabia mała, czarno-biała flaga. Samochód rozwija prędkość maksymalną 235 km/h i jest najszybszym seryjnie produkowanym autem, jakie w swej 50-letniej historii stworzył Seat.
Seat Ibiza Cupra R - nowy model o wysokich osiągach i technice zapożyczonej ze sportów motorowych.
Rodzina Ibizy także zyska nowego członka. Na początku roku 2001 przedstawiony zostanie ekskluzywny model Cupra R. Hiszpanie wyposażyli go w silnik turbo o mocy 180 KM, co sprawia, ze to sportowe autko osiąga prędkość 225 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy.
Produkcja Cupry R, jak podaje producent ograniczona zostanie do 200 egzemplarzy a szczęśliwi nabywcy będą mogli kupić auto w kolorze żółtym, czerwonym lub czarnym. Cupra R powstał w pracowni Seata Sport, jednostki zajmującej się w firmie Seat sportami samochodowymi. Doświadczenie jakie zdobyli oni zwyciężając trzy mistrzostwa świata rallye (klasa FIA 2 litry, rok 1996, 1997 i 1998) ma znaleźć swe odzwierciedlenie w Ibizie Cupra R. Literka R jest tu skrótem od "racing". Zmienioną ramą, specjalnymi częściami podwozia i powiększonym o 6 mm rozstawem kół Cupra R nawiązuje do swoich korzeni w sportach samochodowych.
Dostrojenie podwozia ustawiono w porównaniu z seryjną Ibizą Cupra o 10% sztywniej a karoseria znajduje się o 7 mm niżej. Za doskonałą wydajność układu hamulcowego odpowiedzialna jest firma "Brembo". Kontakt z nawierzchnią auto utrzymuje poprzez szerokie opony marki Pirelli o wymiarach 205/45 ZR 16, które zamontowano na felgach aluminiowych o wielkości 7J x 16. We wnętrzu Cupra R seryjnie posiada fotele sportowe z obiciami ze skóry. O bezpieczeństwo dbają cztery poduszki powietrzne oraz takie udoskonalenia techniczne jak: ESP, ABS i TCS. Należąca również do wyposażenia seryjnego klimatyzacja utrzymuje właściwą temperaturę we wnętrzu auta a dostępny również bez dopłaty system audio zadba o rozrywkę.