Firma Seat poszerza swoją ofertę o nowy 150-konny silnik wysokoprężny dedykowany modelowi Leon. Ta wyposażona w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa jednostka ma pojemność skokową 1900 cm³. Maksymalna moc uzyskiwana jest przy 4000 obr/min a przy 1900 obrotach dostępny jest moment o wartości 320 Nm. Nowy motor pracuje przy maksymalnym ciśnieniu wtrysku 2000 barów i uzyskuje przy tym bardzo wydajne spalanie.
Nowością jest powiększona chłodnica powietrza doładowującego, która w połączeniu ze zmienną geometrią sprężarki daje doskonałe rezultaty. W celu podwyższenia niezawodności jednostki tłoki, korbowody, wały korbowe oraz blok silnika wykonano ze szczególnie odpornych na zużycie metali. Dzięki temu pracują one wydajnie mimo zwiększonego obciążenia mechanicznego i termicznego.
Ważący 1376 kg Leon Sport TDI rozpędza się do setki w czasie tylko 8,9 sekundy i uzyskuje maksymalna prędkość aż 215 km/h. Mimo doskonałych osiągów zachowane zostało bardzo niskie zużycie, które wynosi średnio 5,3 litra na 100 kilometrów. Z silnikiem współpracuje montowana seryjnie sześciobiegowa skrzynia. Najnowsza odmiana Leona powinna pojawić się na rynku już na początku br.