...czterocylindrowa jednostka benzynowa TSI o pojemności 1,2 l i mocy 77 kW (105 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Głównym założeniem przy budowie silnika było zmniejszenie zużycia paliwa i tym samym - obniżenie emisji CO2. Wszystkie samochody wyposażone w ten silnik, będą oznaczone skrótem TSI.
„Skonstruowany zupełnie od nowa silnik TSI jest przyjazny dla środowiska. Jego parametry zapewniają doskonałe osiągi. Dzięki znacznie mniejszej emisji CO2, nowy silnik należy postrzegać jako wkład naszej marki w wysiłki zmierzające do wyraźnej redukcji poziomu emisji spalin w naszych samochodach”, powiedział Reinhard Jung, Prezes Zarządu Škoda Auto.
Silnik ten jest produkowany w Mlada Boleslav dla całego koncernu VW. Znajdzie on zastosowanie w różnych samochodach koncernu wytwarzanych nie tylko w Europie, ale także w Brazylii i Meksyku.
Oszczędność zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu koncepcji downsizingu, zastosowaniu aluminiowego kadłuba i głowicy, nowoczesnego rozrządu z napędem łańcuchem zębatym oraz regulowanej podciśnieniowo pompie wody.
Silnik 1,2 TSI jest podstawową jednostką napędową modelu Škoda Yeti, montowaną wyłącznie w wersji z przednim napędem.