...wystartuje na szutrowych trasach Rajdu Portugalii. W dniach 27-30 maja jedyna polska załoga w Rajdowych Mistrzostwach Świata po raz trzeci w tym sezonie będzie walczyć o punkty w klasyfikacjach SWRC i WRC Cup.
Podczas testów załoga koncentrowała się głównie na dopracowaniu optymalnych ustawień oraz przestawieniu się na nowy typ samochodu, jakim jest Skoda Fabia S2000. W związku z trudnościami uniemożliwiającymi dostarczenie przez poprzedniego tunera samochodu Ford Fiesta S2000, Michał Kościuszko pojedzie Skodą Fabią S2000 przygotowywaną i obsługiwaną przez firmę JM Engeeniering z Czech.
„W Portugalii startuję nowym dla siebie samochodem, więc na pewno będę potrzebował kilkudziesięciu kilometrów rajdowych, żeby poznać to auto lepiej i robić coraz lepsze czasy. Jesteśmy już po testach i wydaje mi się, że znalazłem optymalne ustawienie samochodu. Nasze rezultaty uzyskiwane na odcinku testowym są porównywalne z czasami konkurentów, więc liczę na walkę o podium, tym bardziej, że w ubiegłym roku wygrałem ten rajd w klasyfikacji JWRC.” – powiedział Michał Kościuszko.
Rajd Portugalii jest organizowany od roku 1968 roku, zaś od sezonu 1973 przez 29 lat był także eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata. Do kalendarza mistrzostw powrócił po 5-letniej przerwie w sezonie 2007. Aż do lat 90-tych rajd rozgrywany był na nawierzchniach asfaltowo-szutrowych, obecnie trasy oesów wytyczane są wyłącznie na szutrach.
Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.
Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski: w 2004, 2005 i 2006 roku. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.