Budowanie bazy klientów w branży motoryzacyjnej - jak robić to skutecznie?

Budowanie bazy klientów w branży motoryzacyjnej - jak robić to skutecznie?27.01.2020
W branży motoryzacyjnej raz utraconego klienta jest trudno później odzyskać. Dlatego dla warsztatów samochodowych czy mechaników istotne jest z jednej strony utrzymanie stałych klientów, a z drugiej pozyskiwanie nowych. Jak skutecznie szukać zleceń?

Zdobywnie nowych klientów

Zwykle na klienta trzeba czekać, co wiąże się z niepewnością, kiedy w końcu trafi się ktoś zainteresowany usługą naszej firmy. Można jednak odwrócić ten proces i samodzielnie poszukać wartościowych zleceń. Umożliwia to serwis Fixly.pl, dostępny również w formie wygodnej aplikacji mobilnej. Jego działanie przypomina nieco popularne portale ogłoszeniowe, z tą jednak różnicą, że to klient dodaje zlecenie, a firma (czyli wykonawca) decyduje o tym, czy chce na nie odpowiedzieć. Tym samym, usługodawca wybiera zapytania, które go interesują i są dla niego opłacalne.

Fixly dopasowuje rodzaj zlecenia do lokalizacji oraz listy usług, które firma dodała do swojego profilu. Wszystkie dostępne zapytania widoczne są w menu głównym. Jeśli wykonawca jest zainteresowany, to wysyła wizytówkę swojego profilu klientowi, który ostatecznie podejmuje decyzję o wyborze wykonawcy. Warto wiedzieć, że na każde zapytanie o usługę może odpowiedzieć maksymalnie pięciu.

Fixly

Twórcy serwisu oddali również do użytku wykonawców aplikację mobilną Fixly PRO. Można ją zainstalować na urządzeniach z systemem Android oraz iOS. Zawiera wszystkie funkcjonalności serwisu i pozwala wygodnie zdobywać zlecenia z poziomu telefonu bądź tabletu.

Konto wykonawcy na Fixly można bezpłatnie zarejestrować tutaj - https://fixly.pl/rejestracja/wykonawca/motoryzacja. W serwisie można zdobywać zlecenia na różnego rodzaju usługi motoryzacyjne - naprawa samochodów, wymiana sprzęgła, chip tuning, wymiana opon czy serwis instalacji LPG.

Strona internetowa

Firmowa strona internetowa to podstawa, bez której trudno w dzisiejszych czasach przetrwać w branży motoryzacyjnej. Stworzenie własnej witryny nie jest drogie, a zdecydowanie pomoże być lepiej widocznym w sieci. Warto ją wykorzystać nie tylko jako internetową wizytówkę naszego biznesu. Możemy na niej umieścić zdjęcia floty, które podkreślą nasz profesjonalizm czy różnego rodzaju certyfikaty, pomagające budować wizerunek kompetentnej i doświadczonej firmy.

Serwisy ogłoszeniowe

Sporo potencjalnych klientów szuka mechaników w serwisach ogłoszeniowych. Warto więc z nich korzystać, tym bardziej, że wrzucenie kilku ogłoszeń nie wymaga zbyt wielu nakładów pracy. W efekcie możemy trafić kilka ciekawych zleceń. Należy pamiętać o angażującej treści ogłoszenia, opisaniu usług oraz zachęceniu do kontaktu. Minusem tego rozwiązania są setki telefonów i maili, z których być może znajdzie się tylko jeden, który faktycznie będzie interesujący.

Z polecenia

Polecenia zadowolonych klientów to często najlepszy sposób na nowe zlecenia. Rekomendacje zasłyszane od znajomych wywierają silny wpływ, więc warto dołożyć starań, by były one przekazywane. Dobre wrażenie wywołane u klienta, dotrzymanie ustaleń czy obsługa na wysokim poziomie to podstawy, które są gwarancją bycia pozytywnie odbieranym przez innych. Polecenia można również zbierać w Internecie. Przykładowo na Fixly istnieje system ocen i opinii, które gromadzone są na profilu wykonawcy. Dzięki temu klient może sprawdzić, czy firma jest rekomendowana przez wcześniejszych klientów. Często właśnie to decyduje o ostatecznej decyzji zlecającego.