komentarz: "trochę twarde (w końcu powinno takie być w tym aucie), świetnie się prowadzi"
układ hamulcowy
ocena:4
komentarz: "dobrze ze ma ABS, hamulce na 4"
widoczność
ocena:5
komentarz: "nie mam zastrzeżeń"
jakość wykończenia
ocena:5
komentarz: "jakość upierdliwie dobra, wszystkie szpary i plastiki podocinane i wpasowane bez szpar, elektryka szyb i lusterek jest bezawaryjna, chociaz na polskich drogach i przy tym twardym pół-sportowym zawieszeniu czasami cos się obluzuje i trzeba to dokręcić...."
ergonomia
ocena:5
komentarz: "czujesz się dopieszczony przez japońskich inżynierów od ergonomii :0"
wentylacja i ogrzewanie
ocena:4
komentarz: "klima i wszystko inne działa dobrze, ale są auta gdzie działa to wydajniej ;)"
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "bez zastrzeżeń, 4 płaszczyznowa regulacja fotela kierowcy, z tyłu bez problemu siada osoba o wzroście 185cm i ma jeszcze miejsce nad głową - czego nie spodziewałbyś się patrząc na auto z zewnątrz"
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:3
komentarz: "niestety głośno + wibracje od silnika (taki urok japońców w porównaniu np. z oplem)"
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:4
komentarz: "7,5 litra/100 nie jest źle z 1,5 litra"
niezawodność
ocena:5
komentarz: "brak awarii - tylko zużycie eksploatacyjne"
stosunek ceny do jakości
ocena:5
komentarz: "kupując uzywane - doskonała jakość i niezawodność za troszkę wyższą cenę, ceny części wbrew mitom nie odbiegają od nie-japońskich samochodów - niemieckiego 7-latka nie kupiłbym - bo to duże ryzyko awarii"
Podsumowanie:
"Miałem w życiu kilka aut, nie licząc malucha najgorzej wspominam VW Jettę II - awarie co miesiąc na 300 zł.... Opel Corsa od początku miał kłopoty z nawalającą elektroniką i stukami w zawieszeniu. Żaden z japońców, które miałem nie psuł się - tylko zużywał - Nissan Micra, Mazda 121 - więc jestem raczej zdeklarowanym miłośnikiem aut z kraju kwitnącej wiśni. Model który posiadam teraz - jest oznaczony jako produkowany w Japonii - to się widzi i czuje - upierdliwie dokładnie i starannie poskładany.
Wszystko ma swoje wady - w zamian za niezawodność i precyzję kierowania (niestety statystycznie na własnym przykładzie sobie to udowodniłem ze japońce są niezawodne) mamy ergonomiczne, ale surowsze w subiektywnym odbiorze wnętrze, gorzej wyciszony silnik i w przypadku 323F twarde zawieszenie, tłumik nie ryczy ale jakis chyba wybebeszony fabrycznie - jak w modelu sportowym. Chociaż dla osoby lubiącej sportową jazde te trzy ostatnie cechy są zaletami - nie wadami.
Mam auto bezwypadkowe Vmax - 190km/h (zmierzyłem samodzielnie), 90KM, wysokie momenty obrotowe od 3,2tys. obrotów/min."