Nowe średniej wielkości i duże samochody dostawcze Mercedes-Benz

Nowe średniej wielkości i duże samochody dostawcze Mercedes-Benz16.04.2024
Mercedes-Benz Vans chce dalej umacniać swoją pozycję wiodącego producenta samochodów dostawczych klasy premium oferując ulepszoną gamę pojazdów dla biznesu.

Nowe Vito, eVito, Sprinter i eSprinter stanowią kluczowy krok na tej drodze. Oferują większy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność, zwłaszcza dzięki inteligentnej, cyfrowej sieci. Wyznacza to kierunek dalszego wzrostu w górnej części poszczególnych segmentów.

Nowe Vito i eVito – łączność i komfort na wyższym poziomie

Vito to wszechstronny średniej wielkości samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 tony. Jest dostępny jako Furgon, Mixto i Tourer. Jako jedyny model w swojej klasie oferowany jest w trzech długościach, z dwoma rozstawami osi i dwoma układami napędowymi. Dostępne są również trzy linie wyposażenia. Dzięki tej różnorodności spełnia wymagania wielu branż – od przedstawicieli handlowych po serwisantów i usługodawców, a także operatorów flot, oferujących lokalny transport publiczny, techników i producentów pojazdów specjalnych do transportu żywności lub dla ratownictwa medycznego. Od 2018 roku elektryczny wariant eVito stał się alternatywą jako pojazd lokalnie bezemisyjny. Jest dostępny w dwóch długościach nadwozia jako Furgon i jako Tourer do komercyjnego przewozu pasażerów.

Mercedes-Benz Vans 2024

Zarówno nowy Vito, jak i nowy eVito zostały w znacznym stopniu udoskonalone, szczególnie pod względem łączności. Po raz pierwszy wyposażono je w system multimedialny MBUX. Teraz klienci komercyjni w segmencie średniej wielkości samochodów dostawczych mogą również korzystać z nowoczesnej łączności cyfrowej, w tym szerokiej gamy cyfrowych dodatków[1] jeszcze bardziej zwiększających komfort. Dzięki MBUX eVito stał się częścią ekosystemu elektromobilności Mercedes-Benz. Inteligentna nawigacja i aktywne zarządzanie zasięgiem zapewnia spokojną jazdę, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania tras.

Co więcej, nowe samochody dostawcze średniej wielkości zyskały nowoczesny design nadwozia i wnętrza, nowe i rozszerzone systemy wspomagania oraz funkcje zapewniające komfort, takie jak elektryczna klapa tylna EASY-PACK (w wersji Tourer), reflektory MULTIBEAM LED i nowa konsola środkowa, które są teraz częścią portfolio produktu. Standardowe wyposażenie nowych średnich pojazdów dostawczych Mercedes-Benz zostało kompleksowo unowocześnione, a warianty zasięgu zostały jeszcze dokładniej dostosowane do wymagań klienta. Nowości pojawiają się także po stronie napędu: w ciągu roku do gamy napędów konwencjonalnych dodany zostanie silnik benzynowy wykorzystujący technologię miękkiej hybrydy. Z kolei w eVito zoptymalizowano między innymi system zarządzania temperaturą.

Mercedes-Benz Vans 2024

Nowy eSprinter – połączenie wydajności, zasięgu i ładowności

Sprinter, symbol całego segmentu dużych pojazdów dostawczych, jest flagowym modelem gamy z udziałem w sprzedaży wynoszącym około 50 procent. Oferuje maksymalną dopuszczalną masę całkowitą do 5,5 tony. W swojej podstawowej wersji Sprinter występuje jako Furgon, pojazd z platformą, podwozie i Tourer, w trzech długościach, z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Jest również dostępny jako jednostka napędowa do konwersji lub zabudowy, na przykład jako kamper. Dzięki tej wszechstronności duży van oferuje wiele wariantów i stanowi doskonałą podstawę dla różnych rozwiązań w zakresie zabudów i konwersji. Około 75 procent wszystkich wyprodukowanych Sprinterów jest modyfikowanych w tym zakresie.

Zachowując maksymalną elastyczność, nowy Sprinter oferuje znacznie więcej bezpieczeństwa, komfortu i łączności cyfrowej. Posiada rozbudowane i dodatkowe systemy wspomagania jazdy, takie jak asystent ruszania[2] i Sideguard Assist. W standardzie wyposażony jest także w innowacyjny system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z inteligentnym asystentem głosowym.

Druga generacja elektrycznej wersji Sprintera opiera się na nowej koncepcji modułowej z napędem na tylne koła. Nowy eSprinter umożliwia większą ładowność przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu do 4,25 tony i w szerszej gamie wariantów. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami i długościami nadwozia (podwozie dostępne pod koniec roku), trzema pojemnościami akumulatorów (56 kWh, 81 kWh i 113 kWh) oraz szczytową mocą silnika wynoszącą 100 kW lub 150 kW. W wersji z baterią 113 kWh jego zasięg wynosi do 478 kilometrów (WLTP).

Mercedes-Benz Vans 2024

Uproszczona logika oferty połączona z atrakcyjnym, przejrzystym cennikiem

Klienci nowych średnich i dużych samochodów dostawczych Mercedes-Benz skorzystają zatem nie tylko z unowocześnionego wyposażenia standardowego i nowej logiki oferty upraszczającej proces konfiguracji, ale także z atrakcyjnych i wiążących cen pojazdów.

Ceny nowego Vito i eVito

Ceny sprzedaży nowego Vito zaczynają się od 166 022 zł w wersji Furgon i 187 600 zł w wersji Tourer. Nowy eVito jest dostępny jako Furgon od 249 466 zł, a eVito Tourer od 296 030 zł.

Ceny nowego Sprintera i eSprintera

Ceny nowego Sprintera zaczynają się od 155 994 zł jako Furgon i 132 647 zł jako podwozie. Nowy eSprinter jest dostępny jako Furgon od 276 100 zł.

Mercedes-Benz Vans 2024

Idealne pojazdy podstawowe spełniające wymagania różnych klientów komercyjnych

Pojazdy dostawcze stanowią około 80 procent sprzedaży Mercedes-Benz Vans. Obejmuje to duże (Sprinter i eSprinter), średniej wielkości (Vito i eVito) oraz małe samochody dostawcze (Citan i eCitan). Marka kieruje swoją ofertę do szerokiego grona przedsiębiorców – od małych zakładów rzemieślniczych po średnie firmy i duże floty, koncentrując się w szczególności na dziewięciu branżach.

Należą do nich: usługi kurierskie i logistyczne, handel i dostawy świeżej żywności (e-grocery), rzemiosło, usługi i produkcja, pojazdy specjalistyczne i komunalne (np. policja i straż pożarna), komercyjny przewóz pasażerów i samochody kempingowe. Każda branża ma swoje specyficzne wymagania, które w niektórych przypadkach wykraczają poza podstawowe pojazdy. Właśnie dlatego około 50 procent sprzedanych samochodów dostawczych jest przekształcanych przez producentów zabudów w rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Różnorodność oferowanych opcji pojazdów jest odpowiednio duża.

Mercedes-Benz Vans 2024

Cel: do 2030 r. ponad 50 procent vanów będzie elektrycznych

Dzięki systematycznej elektryfikacji całego swojego portfolio Mercedes-Benz Vans wyznaczył kurs na całkowicie elektryczną przyszłość. Klienci mają już do wyboru w pełni elektryczną alternatywę dla każdego modelu samochodu dostawczego. Mercedes-Benz Vans to jednocześnie wiodący producent tego typu pojazdów. Tylko w ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o 51 proc. Od 2026 r., wraz z wprowadzeniem modułowej i skalowalnej architektury pojazdów VAN.EA, wszystkie nowo opracowane średnie i duże samochody dostawcze będą wyłącznie elektryczne.

Oczekuje się, że do 2030 r. udział vanów z napędem akumulatorowym w całym portfolio modeli wyniesie ponad 50 procent. Jednocześnie Mercedes-Benz Vans będzie konsekwentnie dostosowywać swoje samochody dostawcze z silnikami spalinowymi do postępu technologicznego – szczególnie w zakresie łączności cyfrowej, bezpieczeństwa i komfortu. Nowe Vito i Sprinter stanowią do tego idealną podstawę produktową.

Źródło: Mercedes-Benz Vans