Nowe Vito, eVito, Sprinter i eSprinter stanowią kluczowy krok na tej drodze. Oferują większy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność, zwłaszcza dzięki inteligentnej, cyfrowej sieci. Wyznacza to kierunek dalszego wzrostu w górnej części poszczególnych segmentów.
Nowe Vito i eVito – łączność i komfort na wyższym poziomie
Vito to wszechstronny średniej wielkości samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,2 tony. Jest dostępny jako Furgon, Mixto i Tourer. Jako jedyny model w swojej klasie oferowany jest w trzech długościach, z dwoma rozstawami osi i dwoma układami napędowymi. Dostępne są również trzy linie wyposażenia. Dzięki tej różnorodności spełnia wymagania wielu branż – od przedstawicieli handlowych po serwisantów i usługodawców, a także operatorów flot, oferujących lokalny transport publiczny, techników i producentów pojazdów specjalnych do transportu żywności lub dla ratownictwa medycznego. Od 2018 roku elektryczny wariant eVito stał się alternatywą jako pojazd lokalnie bezemisyjny. Jest dostępny w dwóch długościach nadwozia jako Furgon i jako Tourer do komercyjnego przewozu pasażerów.
Zarówno nowy Vito, jak i nowy eVito zostały w znacznym stopniu udoskonalone, szczególnie pod względem łączności. Po raz pierwszy wyposażono je w system multimedialny MBUX. Teraz klienci komercyjni w segmencie średniej wielkości samochodów dostawczych mogą również korzystać z nowoczesnej łączności cyfrowej, w tym szerokiej gamy cyfrowych dodatków[1] jeszcze bardziej zwiększających komfort. Dzięki MBUX eVito stał się częścią ekosystemu elektromobilności Mercedes-Benz. Inteligentna nawigacja i aktywne zarządzanie zasięgiem zapewnia spokojną jazdę, przejrzystość i największe możliwe bezpieczeństwo planowania tras.
Co więcej, nowe samochody dostawcze średniej wielkości zyskały nowoczesny design nadwozia i wnętrza, nowe i rozszerzone systemy wspomagania oraz funkcje zapewniające komfort, takie jak elektryczna klapa tylna EASY-PACK (w wersji Tourer), reflektory MULTIBEAM LED i nowa konsola środkowa, które są teraz częścią portfolio produktu. Standardowe wyposażenie nowych średnich pojazdów dostawczych Mercedes-Benz zostało kompleksowo unowocześnione, a warianty zasięgu zostały jeszcze dokładniej dostosowane do wymagań klienta. Nowości pojawiają się także po stronie napędu: w ciągu roku do gamy napędów konwencjonalnych dodany zostanie silnik benzynowy wykorzystujący technologię miękkiej hybrydy. Z kolei w eVito zoptymalizowano między innymi system zarządzania temperaturą.
Nowy eSprinter – połączenie wydajności, zasięgu i ładowności
Sprinter, symbol całego segmentu dużych pojazdów dostawczych, jest flagowym modelem gamy z udziałem w sprzedaży wynoszącym około 50 procent. Oferuje maksymalną dopuszczalną masę całkowitą do 5,5 tony. W swojej podstawowej wersji Sprinter występuje jako Furgon, pojazd z platformą, podwozie i Tourer, w trzech długościach, z napędem na przednie, tylne lub wszystkie koła. Jest również dostępny jako jednostka napędowa do konwersji lub zabudowy, na przykład jako kamper. Dzięki tej wszechstronności duży van oferuje wiele wariantów i stanowi doskonałą podstawę dla różnych rozwiązań w zakresie zabudów i konwersji. Około 75 procent wszystkich wyprodukowanych Sprinterów jest modyfikowanych w tym zakresie.
Zachowując maksymalną elastyczność, nowy Sprinter oferuje znacznie więcej bezpieczeństwa, komfortu i łączności cyfrowej. Posiada rozbudowane i dodatkowe systemy wspomagania jazdy, takie jak asystent ruszania[2] i Sideguard Assist. W standardzie wyposażony jest także w innowacyjny system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z inteligentnym asystentem głosowym.
Druga generacja elektrycznej wersji Sprintera opiera się na nowej koncepcji modułowej z napędem na tylne koła. Nowy eSprinter umożliwia większą ładowność przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu do 4,25 tony i w szerszej gamie wariantów. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami i długościami nadwozia (podwozie dostępne pod koniec roku), trzema pojemnościami akumulatorów (56 kWh, 81 kWh i 113 kWh) oraz szczytową mocą silnika wynoszącą 100 kW lub 150 kW. W wersji z baterią 113 kWh jego zasięg wynosi do 478 kilometrów (WLTP).
Uproszczona logika oferty połączona z atrakcyjnym, przejrzystym cennikiem
Klienci nowych średnich i dużych samochodów dostawczych Mercedes-Benz skorzystają zatem nie tylko z unowocześnionego wyposażenia standardowego i nowej logiki oferty upraszczającej proces konfiguracji, ale także z atrakcyjnych i wiążących cen pojazdów.
Ceny nowego Vito i eVito
Ceny sprzedaży nowego Vito zaczynają się od 166 022 zł w wersji Furgon i 187 600 zł w wersji Tourer. Nowy eVito jest dostępny jako Furgon od 249 466 zł, a eVito Tourer od 296 030 zł.
Ceny nowego Sprintera i eSprintera
Ceny nowego Sprintera zaczynają się od 155 994 zł jako Furgon i 132 647 zł jako podwozie. Nowy eSprinter jest dostępny jako Furgon od 276 100 zł.
Idealne pojazdy podstawowe spełniające wymagania różnych klientów komercyjnych
Pojazdy dostawcze stanowią około 80 procent sprzedaży Mercedes-Benz Vans. Obejmuje to duże (Sprinter i eSprinter), średniej wielkości (Vito i eVito) oraz małe samochody dostawcze (Citan i eCitan). Marka kieruje swoją ofertę do szerokiego grona przedsiębiorców – od małych zakładów rzemieślniczych po średnie firmy i duże floty, koncentrując się w szczególności na dziewięciu branżach.
Należą do nich: usługi kurierskie i logistyczne, handel i dostawy świeżej żywności (e-grocery), rzemiosło, usługi i produkcja, pojazdy specjalistyczne i komunalne (np. policja i straż pożarna), komercyjny przewóz pasażerów i samochody kempingowe. Każda branża ma swoje specyficzne wymagania, które w niektórych przypadkach wykraczają poza podstawowe pojazdy. Właśnie dlatego około 50 procent sprzedanych samochodów dostawczych jest przekształcanych przez producentów zabudów w rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Różnorodność oferowanych opcji pojazdów jest odpowiednio duża.
Cel: do 2030 r. ponad 50 procent vanów będzie elektrycznych
Dzięki systematycznej elektryfikacji całego swojego portfolio Mercedes-Benz Vans wyznaczył kurs na całkowicie elektryczną przyszłość. Klienci mają już do wyboru w pełni elektryczną alternatywę dla każdego modelu samochodu dostawczego. Mercedes-Benz Vans to jednocześnie wiodący producent tego typu pojazdów. Tylko w ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o 51 proc. Od 2026 r., wraz z wprowadzeniem modułowej i skalowalnej architektury pojazdów VAN.EA, wszystkie nowo opracowane średnie i duże samochody dostawcze będą wyłącznie elektryczne.
Oczekuje się, że do 2030 r. udział vanów z napędem akumulatorowym w całym portfolio modeli wyniesie ponad 50 procent. Jednocześnie Mercedes-Benz Vans będzie konsekwentnie dostosowywać swoje samochody dostawcze z silnikami spalinowymi do postępu technologicznego – szczególnie w zakresie łączności cyfrowej, bezpieczeństwa i komfortu. Nowe Vito i Sprinter stanowią do tego idealną podstawę produktową.