Opel Kadett to model o niezwykle długiej, choć nie charakteryzującej się ciągłością historii. Pierwsze egzemplarze samochodów wyjechały na drogi pod taką nazwą w 1937 roku i były wytwarzane do 1940, kiedy to naziści zawiesili produkcję aut przeznaczonych do użytku prywatnego. Ponownie nazwa Kadett pojawiła się na rynku w 1962 roku, przy okazji powstania nowej fabryki samochodów w Bochum i produkowanego tam od samego początku niewielkiego samochodu rodzinnego oznaczonego jako Opel Kadett A, występującego w trzech wersjach nadwoziowych (sedan, coupé lub kombi).
Już trzy lata później w 1965 roku pojawiła się druga generacja modelu (Kadett B), tym razem w formie dwu- i czterodrzwiowego sedana, trzydrzwiowego kombi i dwóch odmian coupé. Wzorem poprzednika auto miało montowany wzdłużnie silnik umieszczony z przodu oraz napęd na tylne koła. Od 1967 roku oferowano również odmianę Rallye-Kadett, wyposażoną w silnik 1900 S o mocy 90KM. Opel Kadett B posłużył też za podstawę do powstania bardziej ekskluzywnej odmiany samochodu niższej klasy średniej czyli modelu Opel Olympia A dostępnego w latach 1967-1970. Kadett B jest uważany za jeden z najbardziej udanych modeli Opla.
W 1973 roku zadebiutowała trzecia generacja czyli Opel Kadett C. Do znanych już wersji dołączył trzydrzwiowy hatchback i dwudrzwiowy kabriolet z dachem typu targa. Był to też ostatni kompaktowy Opel z tej linii ze wzdłużnie zamontowanym z przodu silnikiem i napędem na sztywną, tylną oś. Opel Kadett C posłużył także za podstawę do zaprojektowania Opla Corsy A. W połowie 1975 roku czyli rok przed pojawieniem się na rynku Golfa GTI, Opel zaprezentował sportowy wariant swojego modelu czyli Opla Kadetta GT/E.
W 1979 roku Opel wprowadził na rynek czwartą generację modelu - Kadetta D powstałą na zmodernizowanej platformie GM-T przeznaczonej do budowy samochodów niższej klasy średniej. Dzięki temu został on unowocześniony pod względem technologicznym, otrzymując napęd na przednią oś i silniki montowane poprzecznie. Był to bardzo ważny model w ofercie Opla, dzięki któremu producent zbliżył się do konkurencyjnego Golfa, osiągającego w tym czasie sukcesy pod względem sprzedaży w tej klasie samochodów.
Piąta generacja (Kadett E) zawitała na światowych rynkach w 1984 roku, a jej nowoczesna, aerodynamiczna sylwetka spodobała się na tyle, że wyróżniono ją tytułem Auta Roku 1985. Opel Kadett E posłużył również jako baza do powstania furgonu znanego jako Opel Combo A produkowanego w latach 1986-1993. W lutym 1989 roku Kadett E piątej generacji przeszedł delikatny lifting, który można rozpoznać po mniejszej osłonie chłodnicy. Ostatnią wersją Kadetta był wariant cabrio, który został wprowadzony na rynek w 1987 roku i został zbudowany przez włoską firmę Bertone.
Wprowadzając w 1992 roku kolejną generację modelu Opel zdecydował się na zmianę nazwy linii modelowej. Dzięki temu w momencie debiutu następcy Kadetta E mieliśmy na rynku od razu model oznaczony jako Opel Astra F.