Opel Monterey to samochód terenowy niemieckiej marki produkowany w latach 1992-1999, bazujący na Isuzu Trooper drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku modelu Opel Frontera oferowany był jako trzydrzwiowa wersja RS oraz pięciodrzwiowa wersja przedłużona. Monterey podobnie jak siostrzana Frontera, powstał w wyniku współpracy General Motors z Isuzu w tym okresie.
Opel Monterey wykorzystywał solidną ramę, trwałe podwozie oraz w pełni niezależne przednie zawieszenie skrętne i tylne wielowahaczowe zawieszenie resorowane. Napęd na cztery koła oraz reduktor był standardowym wyposażeniem Monterey. Nie oferowano jednak blokady mechanizmu różnicowego. Oferowana gama silników obejmowała czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 3,1 litra i mocy 114 KM oraz 3,2-litrowy silnik benzynowy w układzie V6 o mocy 177 KM.
W lipcu 1998 roku Opel Monterey przeszedł lifting, dzięki któremu przód stał się nieco bardziej zaokrąglony. W środku auto otrzymało nową deskę rozdzielczą i ulepszone wnętrze. Przy okazji zmieniono również gamę silników, tym razem montując 3 litrowego turbodiesela (159KM) z bezpośrednim wtryskiem Common Rail lub 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 215 KM.
Wiosną 1999 roku Opel podjął jednak decyzję o zaprzestaniu sprzedaży modelu Monterey, a dystrybucję modelu Isuzu Trooper w Niemczech ponownie przejęło Isuzu z początkiem 2000 roku.