Historia luksusowego modelu, jakim był Opel Admiral sięga końca lat 30. Wtedy to Opel zaczął produkować czterodrzwiowego sedana i kabriolet, rozwijające prędkość nawet 132 km/h i konkurujące z ówczesnymi modelami Mercedesa i Maybacha.
Po wielu latach przerwy, w 1964 roku pojawiła się trójka dużych Opli o podobnej stylizacji nadwozia, znanych jako KAD, skrót ten utworzono od pierwszych liter ich nazw: Kapitan, Admiral i Diplomat. Admiral był dostępny z silnikami o pojemności 2,6 i 2,8 l o mocy 125 PS, a także z potężnym silnikiem 4,6 l o mocy 190 PS, który potrafił rozpędzić ważącego ponad 1,5 tony kolosa od 0 do 100 km/h w 10 sekund i pozwalał autu poruszać się z prędkością 200 km/h.
W 1969 roku zaczęto produkować wersję B tego modelu. Była ona przestronniejsza od poprzedniej i posiadała silnik o mocy 165 PS. W 1977 roku Admiral został zastąpiony przez Senatora.