Rüsselsheim. Elegancka czterodrzwiowa Astra sedan zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Istambule (3 - 12 listopada 2006 roku) i będzie piątym modelem w bestsellerowej rodzinie Astry obok wersji pięciodrzwiowej, kombi, trzydrzwiowej GTC i cabrio-coupé TwinTop. "To największy salon samochodowy w tym regionie, zaś Turcja jest jednym z najważniejszych rynków sprzedaży klasycznych, kompaktowych sedanów", twierdzi Alain Visser, Dyrektor Europejskiego Marketingu Opla.
Astra sedan będzie produkowana w Polsce w Gliwicach blisko głównego rynku zbytu – Środkowej i Wschodniej Europy. Nowy model dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 90 do 140 KM. W sprzedaży pojawi się jesienią 2007 roku.
Wersje sedan cieszą się ogromną popularnością na tych silnie rozwijających się rynkach. 67 procent klientów w Turcji, decydujących się na samochód klasy kompaktowej, wybiera wersję sedan. W Rosji wartość ta wynosi 65 procent, zaś średnia w Polsce i Europie Południowo-Wschodniej to 15 procent. Na zachodzie starego kontynentu ta wersja nadwozia odgrywa mniejszą rolę – jej udział w rynku oscyluje na poziomie pięciu procent.
Nowy, czterodrzwiowy sedan odpowiada potrzebom klientów z Europy Środkowej i Wschodniej, zachowując przy tym doskonałą charakterystykę aktualnej, popularnej Astry, która w zeszłym roku pokonała magiczną granicę ponad miliona wyprodukowanych egzemplarzy.
Sprzedaż Astry w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o ponad 20 procent – do 60 000 egzemplarzy – w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W samej Turcji sprzedano ponad 10 000 egzemplarzy tego modelu. Po premierze nowego czterodrzwiowego sedana, Opel spodziewa się dalszego wzrostu na tych rynkach.
Nowy sedan powiela progresywną, proporcjonalnie wyważoną stylistykę Astry (długość/szerokość/wysokość: 4618/1754/1458 mm), dynamiczną linię i dynamiczną charakterystykę jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Konstruktorzy nowego modelu przejęli z wersji kombi długi rozstaw osi (2703 mm), co zapewniło dużą przestrzeń z tyłu i obszerny bagażnik (500 litrów). Technologiczne ciekawostki w bogatym wyposażeniu Astry obejmują takie innowacje jak biksenonowe reflektory, system wspomagania ruszania pod górę (HSA) czy elektryczny system dogrzewania "Quickheat".
Nowa Astra sedan jest kontynuacją dawnej tradycji. Obie pierwsze generacje tego modelu dostępne były w wersji czterodrzwiowej z dużym, wydzielonym bagażnikiem.