silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 5 | komentarz: "Terenowego Opla wyposażano w silniki 3.1 TD/114 KM i 3.2 V6/177 KM oraz - po liftingu - 3.0 Common Rail/159 KM i 3.5 V6/215 KM. Najpopularniejszym motorem okazuje się oczywiście diesel sprzed modyfikacji. Chłodzony wielkim intercoolerem silnik jest elasty" | |
skrzynia biegów | ocena: 4 | komentarz: "NIE MOŻNA MIEĆ WIĘKSZYCH ZASTRZEŻEŃ (SKRZYNIA MANUALNA)" | |
układ jezdny | ocena: 5 | komentarz: "REWELACYJNE WSPOMAGANIE NAWET W GRZĄSKIM TERENIE MOŻNA KRĘCIĆ KÓŁKIEM BEZ ŻADNEGO WYSIŁKU" | |
układ hamulcowy | ocena: 4 | komentarz: "MASA ROBI SWOJE W MIEJSCU STANĄĆ SIĘ NIE DA, LECZ TARCZOWE HAMULCE PRZÓD I TYŁ+ABS, ŚWIETNIE SOBIE RADZĄ" | |
widoczność | ocena: 4 | komentarz: "PRZY WYPRZEDZANIU SUPER, Z COFANIEM GORZEJ CZASEM KOŁO ZAPASOWE ZABIERA TROCHĘ POLA WIDZENIA I WYSOKOŚĆ AUTA TEŻ MA DUŻY WPŁYW UWAGA PRZY COFANIU NA: (SŁUPKI,CABRIO, SPORT, COUPE) :-)" | |
jakość wykończenia | ocena: 4 | komentarz: "Kształty wnętrza i wykończenie nie zachwycają, ale za to wyposażenie - wręcz przeciwnie. Elektryczne szyby i lusterka były standardem, natomiast podgrzewane siedzenia czy klima częstą opcją. Biorąc pod uwagę wiek i klasę auta, nie należy więc narzekać.CO" | |
ergonomia | ocena: 4 | komentarz: "NIE MOŻNA MIEĆ WIĘKSZYCH ZASTRZEŻEŃ" | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 4 | komentarz: "CZY LATO CZY ZIMA, DESZCZ CZY ŚNIEG BEZ PROBLEMÓW" | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 5 | komentarz: "Wersja 5-drzwiowa oferuje mnóstwo miejsca w kabinie i w bagażniku, w którym sporadycznie można spotkać dwa miejsca ogółem 5+. ML, X5, NAVARA, LAND CRUISER ITP. MOGĄ BRAĆ PRZYKŁAD." | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 4 | komentarz: "NIE MA TRAGEDII W KOŃCU TO NIE OSOBÓWKA CZY SUW. DO 120KMH OK, POWYŻEJ TROCHĘ GORZEJ." | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 4 | komentarz: "BARDZO OSZCZĘDNY W MOIM 3.1 TD/114 KM, PRAWIE 2 TONY MASY, ŚREDNIE SPALANIE (11 l/100 km) I CIĘŻKO PRZEKROCZYĆ, WIELKI +, Z CZĘŚCIAMI TROCHĘ GORZEJ "CENY, DOSTĘPNOŚĆ" TRZEBA ZNALEŹĆ ŹRÓDEŁKO. :-)" | |
niezawodność | ocena: 4 | komentarz: "Opel Monterey przewyższa np. Fronterę ze względu na kraj pochodzenia i zastosowane części - niezawodnością. Przy normalnej eksploatacji zaskoczyć nas mogą jedynie drobiazgi, gdy samochód będzie wykorzystywany częściej w terenie, mogą pojawić się awarie sp" | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 5 | komentarz: "AUTO ZA ROZSĄDNE PIENIĄDZE, O BARDZO SOLIDNEJ JAKOŚCI WYKONANIA "NIEDOCENIONE TERENÓWKI" POZDRAWIAM, UŻYTKOWNIK MONTKA" |
|
"Monterey, mimo napisu „Opel” na atrapie chłodnicy, jest samochodem mającym więcej wspólnego z Japonią niż z Niemcami. Oparte na częściach Isuzu Troopera auto było produkowane właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Efektem współpracy pomiędzy niemieckim Oplem i japońskim Isuzu są modele Frontera i Monterey. Różnicami między tymi autami były jednak stopień zaawansowania w „kopiowaniu” Isuzu oraz kraj produkcji - mniejszy model miał oplowskie silniki i był montowany w Wielkiej Brytanii, natomiast debiutujący w 1992 roku Monterey został zbudowany w oparciu o wyłącznie japońskie części, a jego produkcją zajmowały się japońskie fabryki. Dzięki prostym, surowym kształtom oraz niemałym rozmiarom nadwozia, udało się uzyskać bardzo solidnie wyglądającą bryłę, zaopatrzoną dodatkowo o terenowe akcenty. Lifting z 1998 roku okazuje się tylko delikatnym retuszem wyglądu." |