silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 4 | komentarz: "Silniczek trochę za mały do takiego 1,5t auta. Dobry do spokojnej jazdy na trasie. Mam zczipowany sterownik, zbiera już od 2000 obrotów, lekko obniżone wolne obroty. Nie narzekam." | |
skrzynia biegów | ocena: 4 | komentarz: "Brak specjalnych uwag, nie miałem z nią nigdy problemów (zrobiłem ok. 120tys. km)." | |
układ jezdny | ocena: 4 | komentarz: "Generalnie dobre prowadzenie, w zawieszeniu najczęściej padają mi końcówki drążków, ale koszty tych części są niewielkie.
" | |
układ hamulcowy | ocena: 4 | komentarz: "Bez specjalnych uwag." | |
widoczność | ocena: 5 | komentarz: "Uważam, że jest bardzo dobra." | |
jakość wykończenia | ocena: 5 | komentarz: "Bardzo dobra, plastiki i wykładziny chyba już niespotykane teraz nawet w seryjnych autach tej samej klasy." | |
ergonomia | ocena: 5 | komentarz: "Uważam, że jest bardzo dobra." | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 4 | komentarz: "Nie mam klimy i.... ogromnie żąłuję." | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 5 | komentarz: "Luksus, auto dla dużych facetów, spokojnie mieści 5 osób nie robiąc z nich sardynek w puszce. Dowód to to, że auto to ma odpowiednik amerykański - Cadillac Catera, a oni puszek niezbyt lubią." | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 4 | komentarz: "Nie narzekam." | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 4 | komentarz: "Pali mi ok 10-11l miasto, a na trasie nawet 7l mi wychodziło z dobrym obciążeniem. Generalnie czy więcej obciążone tym lepiej trzyma się drogi i lepiej "ciągnie"." | |
niezawodność | ocena: 4 | komentarz: "Kupując używane auto trudno tu dawać dobre opinie, jak auto na zachodzie sprzedają jak kończą żywotność wszystkie czujniki, sonda lambda, termostat, silniczek krokowy i co tam jeszcze. Po wymianie większości czujników, sondy, termostatu, wymianie uszczelk" | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 4 | komentarz: "Dobry, chciałbym kupić nowszy rocznik, lepiej wyposażony i byłbym szczęśliwy.
" |
|
"Z dużych napraw w tym samochodzie kupionym używanym to może cię trzepnąć wymiana (regeneracja) cieknącej przekładni kierowniczej, uszczelka pod głowicą (wtedy warto też sprawdzić kolektor wydechowy czy nie jest pęknięty - można pospawać, fachowiec zrobi to dobrze ja np. jeżdżę już 7 lat na spawanym i jest ok). Po kupnie, gdy nie mamy dokładnych danych o naprawach, od razu radzę w ciemno wyjąc i zregenerować alternator (jak zacznie się sypać napięcie idzie w górę i straty w elektryce mogą być spore), wymontować i nasmarować mechanizm przednich wycieraczek, przeczyścić odpływ z komory filtru kabinowego, przeczyścić odmy i tyle na szybko:-)" |