komentarz: "Silnik moim zdaniem bardzo udany, chociaż 2.0 są znacznie bardziej oszczędne. Jednak 6 cylindrów i 150 KM w 2,6 daje zdecydowanie lepszą kulturę pracy niż w 2 L i znacznie lepsze przyśpieszanie. Nie nadaje się do gazu (chyba że sekwencja za ponad 4 tys.)"
skrzynia biegów
ocena:4
komentarz: "Nie jest źle, ale do ideału też trochę brakuje."
układ jezdny
ocena:4
komentarz: "Auto prowadzi się rewelacyjnie. Wspomaganie kierownicy, dobre trzymanie na zakrętach, dobrze tłumi nierówności drogi. Nieki koszt częśći i napraw."
układ hamulcowy
ocena:5
komentarz: "ABS działa bdb. Tarcze z przodu wentylowane. Bez zastrzeżeń."
widoczność
ocena:5
komentarz: "Bardzo dobra."
jakość wykończenia
ocena:4
komentarz: "Pare drobnych mankamentów, ale ogólnie jakośc jest dobra. Plastiki się nie łamią, welury nie wycierają, nawet po 15 latach materiały dobrze się trzymają."
ergonomia
ocena:5
komentarz: "Rozmieszczenie wszystkich elementów jest znakomite. Proste i funkcjonalne wnętrze."
wentylacja i ogrzewanie
ocena:4
komentarz: "System wentylacyjny jest bardzo wydajny. Do ogrzewania miałem lekkie zastrzeżenia gdy jechałem nocą przy -32 stopniach mrozu -nie dało się nagrzać dobrze wnętrza."
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "Zajebiście wygodny samochód. Zwłaszcza na długie trasy. Mam prawie 2 m wzrostu i na siedzeniach za mną nawet wysocy pasażerowie wygodnie siedzą. Niewiele jest tak wygodnych wózków zwłaszcza dla osób wysokich."
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:3
komentarz: "Silnika prawie nie słychać nawet powyżej 200km/h.Jakość materiałów i wykończenia niby jest dobra,ale wszystkich Omegach które miałem okazje użytkować coś wiecznie stuka na wertepach. Albo szyberdach,albo zagłówki,albo coś w drzwiach,albo niewiadomo co ;)"
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:4
komentarz: "W tej kategorii zdecydowanie bardziej polecam silnik 2.0 L. Zwłaszcza że "dwójka" idealnie nadaje się nawet do najtańszych instalacji gazowych. Moja 2,6 pali 15 L gazu/100 km (2.0 paliła o 1/3 -1/2 mniej) Ale ogólnie bardzo dobry i bezawaryjny silnik !!!"
niezawodność
ocena:4
komentarz: "Silnik totalnie bezawaryjny, rozrząd na łańcuszku. Zmieniać trzeba tylko oleje i filtry. Zawieszenie dobre, naprawy tanie. Szwankuje w Omegach czasami elektryka (centralny, el. szyby). Blachy źle zabezpieczone przed korozją."
stosunek ceny do jakości
ocena:5
komentarz: "Bardzo dobra jakość w stosunku do ceny. Ja jestem bardzo zadowolony ze swojej Omegi. Duży wygodny i dynamiczny samochód. Jeżeli komuś zależy na ekonomii to zdecydowanie polecam jednak silnik 2.0. A jak ktoś lubi "depnąć" to zdecydowanie 3.0 i 210 KM."
Podsumowanie:
"2,6 to taki kompromis pomiędzy bardzo ekonomiczną 2.0 a prawie sportową 3.0 (210KM). Od kiedy kupiłem swoją 8 mies temu przejechałem nią ok 20 tys. praktycznie bez nakaładów i awarii. Gdyby Omegi miały lepiej zabezpieczone blachy (zwłaszcza progi, drzwi i błotniki) oraz staranniej zmontowane elementy wnętrza (stuki na wertepach) trudno było by się do czegoś przyczepić. Wyposażenie dość bogate (moja jest w wersji Diamant: el. szyby, el. i podgrzewane lusterka, el. szyberdach, centralny zamek, ABS, pompowane amortyzatory, wspomaganie kierownicy), komfort jazdy doskonały, naprawy tanie, części dostępne bez problemu).
Ostrzegam osoby które kupując Omegę chcę zainstalować w niej gaz. Silniki 2,6 i 3.0 nadają zię wyłącznie do wtrysku a koszt takiej instalacji jest bardzo wysoki. Przy instalacjach mieszalnikowych istnieje bardzo duże ryzyko że wybuch gazu w potężnym układzie dolotowym rozerwie komorę dolotową. Ja jeżdżę na instalacji mieszalnikowej ale miałem z nią sporo problemów (wybuch rozerwał mi układ dolotowy, musiałem zainstalowac dodatkowe zabezpieczenia) a spalanie gazu jest o ok. 1/3 większe niż benzyny. Do gazu idealnie są silniki R4 2.0 i 2,4 litra."