Polski rynek samochodowy rośnie w siłę, a Skoda razem z nim. Mimo, że w Polsce zarejestrowano w lipcu bieżącego roku o 17,8% więcej samochodów niż przed rokiem, czeska marka jeszcze wyprzedza ten dobry trend, zwiększając swój udział rynkowy (z 11,5% do poziomu 12,7%). Dostarczając aż 4670 samochodów, Skoda pozostaje w Polsce bezkonkurencyjna: osiągnięty wynik jest aż o 29,6% lepszy od tego z analogicznego okresu w roku poprzednim. Bardzo dobry wynik osiągnięty w lipcu przyczynia się także do umocnienia Skoday w zestawieniu całorocznym. Od początku roku czeska marka dostarczyła do Polski już 36 103 samochody, co jest wynikiem o 18,2% lepszym niż w pierwszych siedmiu miesiącach poprzedniego roku.
Dwoma najpopularniejszymi modelami polskiego rynku pozostają Skoda Octavia i Skoda Fabia, które w lipcu zanotowały kolejne wzrosty (odpowiednio o 22% i 28,2%). Na uwagę zasługują także silne wzrosty w tym miesiącu modeli Rapid (o 34,1%) oraz Superb (28,6%). Na rynku polskim rozpędza się także model Kodiaq, który w lipcu znalazł 243 nowych nabywców. Od początku roku było już ich 1499, co pozwala dużemu SUV-owi Skody plasować się w czołówce najpopularniejszych modeli w swoim segmencie.
Skoda na świecie: zrównoważony rozwój dzięki modernizowanej gamie modelowej
Dla wyniku marki w skali globalnej kluczowy okazał się sukces modeli Superb i Kodiaq. Nowy, duży SUV Skody zaliczył doskonały debiut na rynku, od lutego znajdując już 37 100 nabywców na całym świecie. Firma oczekuje jeszcze silniejszego wzrostu wyników dzięki wejściu na rynek kolejnego samochodu typu SUV, modelu Karoq. Jego produkcja seryjna rozpoczęła się w fabryce w Kvasinach pod koniec lipca. Emocjonalnie zaprojektowany, kompaktowy SUV z Czech zostanie oficjalnie zaprezentowany publiczności Międzynarodowych Targów Frankfurckich od 12 do 24 września. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do Klientów w październiku.
„Skoda raz jeszcze dokonała niemożliwego i poprawiła swoje doskonałe wyniki sprzed roku. Niesłabnący rozwój jest dowodem atrakcyjności naszej gamy modelowej” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu Skody ds. Sprzedaży i Marketingu, dodając: „naszym głównym celem jest teraz rozwój modeli z segmentu SUV. Z modelami Kodiaq i Karoq już poszerzyliśmy nasze portfolio o dwa nowoczesne, atrakcyjne samochody tego typu.”
W Europie Zachodniej Skoda zanotowała w lipcu wzrost o 6%, osiągając wynik 34 700 dostaw. Czeska marka umocniła swoją pozycję na swoim największym europejskim rynku, w Niemczech (wzrost o 5,6%, do 11 000 dostaw). Stabilny rozwój Skoda notuje także w Europie Środkowej, gdzie zanotowała wzrost o 6%. Wzrost na poziomie 3% marka zanotowała także w Europie Wschodniej oraz Rosji. Skoda powraca do wzrostów również na swoim największym globalnie rynku, w Chinach. W lipcu dostarczyła na ten rynek 22 000 samochodów, co jest wynikiem o 3% lepszym od tego osiągniętego w analogicznym okresie w roku poprzednim.