Nowy design opiera się na połączeniu funkcjonalności i emocjonalności. Obecnie dział designu marki Skoda zatrudnia ponad 150 osób 28 narodowości.
- Nowy, wprowadzany przez nas język designu jest bardziej dynamiczny i emocjonalny. Ewolucja w tej dziedzinie ma na celu dotarcie do zupełnie nowych grup odbiorców. Chcemy, aby klienci wybierali markę Skoda nie tylko ze względu na jej praktyczność czy funkcjonalność, ale także, aby mogli pokochać design i nabrać szczególnego, emocjonalnego stosunku do oferowanych przez nas samochodów – mówi Oliver Stefani, główny projektant marki Skoda.
Skoda Design
Koncepcja wnętrza
- Modele koncepcyjne Vision X oraz Vision RS stanowiły realne odzwierciedlenie przyszłego języka designu marki Skoda. Wnętrza pojazdów podkreślają nową tożsamość marki, wyrażoną po raz pierwszy w modelu Scala – mówi Norbert Weber, dyrektor działu designu wnętrza, kolorystyki i wykończeń.
Nowa koncepcja wnętrza w modelu Scala charakteryzuje się nie tylko dobrze przemyślanym wykorzystaniem przestrzeni w całym pojeździe, ale także funkcjonalnymi rozwiązaniami zwiększającymi komfort jazdy. Nowa deska rozdzielcza wyposażona w centralny wyświetlacz systemu Infotainment, została umieszczona na wysokości wzroku kierowcy. Rozwiązanie to nawiązuje do designu samochodów klasy premium.
Skoda Design
Najlepsze materiały i nowe rozwiązania
- Naszym celem jest stworzenie harmonijnego połączenia pomiędzy rodzajem zastosowanych materiałów oraz kolorystyką wnętrza i karoserii. Emocjonalny design powinien jednocześnie pasować do DNA Skody – mówi Andrea Jensen, koordynator zespołu ds. kolorystyki i wykończenia w Skoda Auto.
W nowej koncepcji wnętrza wykorzystano najwyższej jakości materiały. Tapicerki z kontrastującymi szwami zostały wykonane z ekskluzywnego materiału, Suedii. Materiał wykorzystano także przy wykończeniu deski rozdzielczej i wewnętrznej części drzwi, które w nowych samochodach Skody pokrywać będzie ziarnista powierzchnia inspirowana strukturą kryształów.
Skoda Design
Studio designu Skody
Studio Skoda Design ma swoje siedziby w Pradze, w Mlada Boleslav oraz w Szanghaju. Międzynarodowy zespół Olivera Stefaniego, głównego projektanta marki, tworzy ponad 150 osób pochodzących z 28 krajów. Dzięki odpowiednio dobranemu zespołowi, w trakcie pracy nad nową koncepcją designu spotykają się różnorodne idee i pomysły, a osiągnięte efekty stanowią połączenie innowacyjności i wpływów różnorodnych kultur.