Zdobyte 88 proc. za ochronę dzieci, stawia Octavię w czołówce testowanych do tej pory pojazdów i podkreśla osiągnięcia Skody w tym obszarze. Uzyskany rezultat plasuje nową Octavię obok innych nagrodzonych modeli: SUV-ów Kodiaq i Karoq, miejskiego SUV-a Kamiq oraz kompaktowej Skody Scala.
- Niezwykle cieszymy się z wyniku przyznanego nowej generacji Skody Octavia w teście Euro NCAP. Ciężko pracujemy, aby zapewnić kierowcom najwyższy poziom bezpieczeństwa w naszych pojazdach. Zaowocowało to przyznaniem maksymalnej liczby punktów w teście wszystkim nowym modelom wprowadzanym do portfolio Skody. Do niedawna nowoczesne wyposażenie i innowacyjne systemy bezpieczeństwa zarezerwowane były wyłącznie dla samochodów klasy premium, co skutecznie udaje nam się zmieniać. Razem ze Skodą Scala oraz miejskim SUV-em Kamiq, nowa Skoda Octavia to trzeci model w tym roku, który osiągnął tak wysoki wynik – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Nowa Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia otrzymała maksymalny, pięciogwiazdkowy wynik w wersji limo oraz combi. Ikona marki zdobyła 88 proc. w obszarze ochrony dzieci i 79 proc. za funkcję systemów bezpieczeństwa, osiągając tym samym najlepszy wynik w historii. Wysoką notę, bo aż 92 proc., model otrzymał także w obszarze bezpieczeństwa dorosłych.
Skoda Octavia z najnowszymi systemami wspomagającymi kierowcę
Wśród wielu najnowszych systemów bezpieczeństwa dostępnych dla modelu Octavia, po raz pierwszy w aucie Skody zastosowano Asystenta Unikania Kolizji, który aktywnie zwiększa kąt skrętu w przypadku zagrożenia zderzeniem z dowolnym obiektem na drodze. Nowością dla pojazduSkody są także systemy Turn Assist oraz Exit Warning, który informuje kierowcę otwierającego drzwi samochodu o osobach lub obiektach zbliżających się z tyłu. Przydatny szczególnie na terenie miasta system Front Assist, działający wraz z asystentami Predective Pedestrian i Cyclist Protection, informuje za pośrednictwem sygnałów wizualnych i dźwiękowych o pieszych i rowerzystach przecinających trasę pojazdu oraz aktywuje hamulce w przypadku niebezpieczeństwa kolizji.
Nowa Skoda Octavia
Z kolei asystent boczny Side Assist informuje o pojazdach niewidocznych dla kierowcy, znajdujących się w odległości do 70 metrów na innym pasie ruchu. W przypadku awaryjnego hamowania lub zmiany kierunku jazdy, asystent Crew Protect Assist przygotowuje pojazd, kierowcę i pasażerów do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Dodatkowo Skoda Octavia została wyposażona w aż dziewięć poduszek powietrznych. Przed niekontrolowanymi manewrami po kolizji z drugim pojazdem, ochroni system Multi-Collision Brake, który automatycznie zatrzyma samochód zaraz po zderzeniu.