Należąca do grupy Volkswagena czeska Skoda wprowadza na rynek całkiem nowy model segmentu C. Będzie nim FABIA, z którą Czesi wiążą wielkie nadzieje. Nadzieje te są jak najbardziej uzasadnione gdyż auto zapowiada się bardzo dobrze. Fabia występuje w trzech wersjach wyposażenia (Classic, Comfort i Elegance) oraz z trzema silnikami do wyboru. Dwa z nich to benzynowce o pojemności 1400 cm³ a trzeci to nowoczesny diesel o mocy 64 koni. Motory 1,4 wyposażane są w wielopunktowy wtrysk paliwa, Słabszy rozwija 68 KM a mocniejszy, szesnastozaworowy, 101. Ponadto firma zapowiada rozszerzenie gamy jednostek o cztery następne. Mają to być: 1,0 (50 KM), 1,4 (75 KM), 2,0 (120 KM) i wysokoprężny, zasilany bezpośrednim wtryskiem 1,9 turbodiesel o mocy 98 koni.
Duży nacisk konstruktorzy Skody położyli na bezpieczeństwo. Dostępne są poduszki powietrzne, pasy z napinaczami, system do montażu fotelika dziecięcego oraz następujące systemy elektroniczne: ABS, EDL (zapobiega poślizgowi kół podczas ruszania), ASR i ESP (elektroniczna stabilizacja). Konstrukcja karoserii zapewnia jak największą sztywność przedziału pasażerskiego. Masywne zderzaki, bez szwanku pochłaniają energię zderzenia z prędkością 5 km/h.
Nowoczesne nadwozie Fabii jest estetyczne i masywne. Cechuje je dynamiczna, sylwetka, którą pozbawiona została wszelkich zbędnych ekstrawagancji. Ta jednobryłowa, pięciodrzwiowa konstrukcja jako jedyna na razie bazuje na płycie podłogowej całkiem nowego Polo. W stylistyce auta doszukać się oczywiście można pewnych podobieństw do innych samochodów grupy VW (Audi A3, Golf), jednak ogólnie nadwozie jest bardzo świeże i stanowi odrębną, samodzielną konstrukcję. Nowa Skoda bez wątpienia reprezentuje bardzo wysoki poziom wykończenia, co odnosi się zarówno do karoserii jak i wnętrza. Wnętrze to jest ładne i starannie wykonane, użyte materiały są dobrej jakości a przestronność zadowalająca. Przeciętny wynik uzyskuje pojemność bagażnika, który mieści od 248 do 1016 litrów.
Wyposażenie poprawiające komfort podróżowania i obsługi obejmuje długą listę. Warto wymienić choćby elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, które jest napędzane silnikiem pracującym tylko podczas postoju i wolnej jazdy. Zapewnia to pewne prowadzenie samochodu podczas szybkiej jazdy a jednocześnie łatwość manewrowania np. na parkingu. Fabia ponadto wyposażona może być w elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz lusterka, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele, centralny zamek z alarmem a nawet system nawigacji i skórzaną tapcerkę.