MotoNews.pl

Skoda Auto otwiera nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych

Skoda Auto otwiera nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych11.03.2020
Centrum zostało przystosowane do przeprowadzania wszystkich znanych testów zderzeniowych i odpowiada najnowszym wymogom europejskiej organizacji ds. oceny bezpieczeństwa Euro NCAP.

Skoda Auto uruchomiła nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych w pobliżu swojej głównej fabryki w Mladá Boleslav. Centrum zostało przystosowane do przeprowadzania wszystkich znanych testów zderzeniowych i odpowiada najnowszym wymogom europejskiej organizacji ds. oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Innowacyjne systemy oświetleniowe LED i najnowocześniejsza technologia kamer zastosowane w laboratorium umożliwiają wysokiej jakości rejestrację testów zderzeniowych oraz gwarantują znaczną oszczędność energii. Skoda stworzyła także oddzielną przestrzeń do obsługi samochodów elektrycznych po teście zderzeniowym. W nowych laboratoriach ocenie bezpieczeństwa pasywnego będą podlegać zarówno modele Skody jak i inne modele Grupy Volkswagen.

- Nowe laboratorium testów zderzeniowych pozwala nam jeszcze bardziej kompleksowo i realistycznie symulować potencjalne wypadki, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej przygotowywać nasze pojazdy pod względem ich bezpieczeństwa. Ośrodek spełnia ponadto wszystkie wymogi techniczne dotyczące testów samochodów elektrycznych. W kolejnych latach planujemy ciągły rozwój w tym obszarze. Otwierając laboratorium, Skoda po raz kolejny bierze na siebie część odpowiedzialności za wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkich samochodów w ramach Grupy Volkswagen – komentuje Christian Strube, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Skoda

Nowe laboratorium Skody jest ponad dwukrotnie większe od poprzedniego centrum testowego. Sama hala testów zderzeniowych ma ponad 180 m długości. Oddzielna przestrzeń jest specjalnie wyposażona dla pojazdów elektrycznych. W celu zaspokojenia zapotrzebowania na testy samochodów zeroemisyjnych hala będzie w najbliższych latach stopniowo rozbudowywana.

Centralnym punktem laboratorium Skody jest elektryczny układ napędowy, który na całkowitej długości toru umożliwia przyspieszenie dwóch pojazdów o łącznej masie 3,5 tony do maksymalnej prędkości 65 km/h lub jednego pojazd o tej samej masie do prędkości 120 km/h. Do innych urządzeń testowych należy nowoczesna platforma „Flying Floor”, służąca do przeprowadzenia testu zderzenia bocznego ze słupem oraz statyczny symulator dachowania. Oprócz tego w laboratorium znajdują się bariery do testu zderzenia czołowego, pojazd z barierą do testu zderzenia tylnego, a także prowadzone są testy typu car-to-car, zgodne z aktualnie obowiązującymi wymogami ustanowionymi przez Euro NCAP.

W testach zderzeniowych zachowanie pasażerów symuluje dziewięć dorosłych manekinów o różnych rozmiarach oraz cztery dziecięce. Wyniki testów rejestrowane są w jakości HD przez dwadzieścia kamer statycznych i trzydzieści pokładowych. W celu uzyskania optymalnej jakości obrazu, Skoda wykorzystuje systemy oświetleniowe w technologii LED. Technologia ta pozwala na dokonanie nagrań o wyższej jakości, a także na oszczędność energii na poziomie 40 proc. i wysoki poziom stabilności termicznej.

Źródło: Skoda
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata