2007 rok zostanie poświęcony na budowę i testy nowej rajdowej Skody. Auto ma startować w klasie S2000, która w najbliższych latach stanie się najatrakcyjniejszą kategorią na scenie rajdowej. Celem Skoda Auto jest stworzenie samochodu dostępnego dla większej liczby prywatnych teamów lub młodych talentów, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
Ponieważ auta klasy WRC zostaną w najbliższej przyszłości wykluczone z rywalizacji o rajdowe mistrzostwa poszczególnych krajów, Skoda Fabia S2000 będzie znakomitą alternatywą dla klientów na całym świecie.
W 2007 r. Skoda Auto chce dać jednak prywatnemu teamowi Jana Kopeckego szansę startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w Skodzie Fabia WRC. Szczegóły współpracy są właśnie negocjowane i zostaną przedstawione w późniejszym terminie.
Historia zaangażowania Skody w sport motorowy to ponad 100 lat sukcesów. Już na początku XX wieku auta tej marki z powodzeniem konkurowały na trasach najważniejszych europejskich wyścigów, m.in. w 1908 r. rajdowa wersja modelu L&K F wygrała w rajdzie w Semmering, we wszystkich kategoriach. Po latach, w 1975 r. narodziła się legenda sportów motorowych, zdobywająca niezliczone trofea, Skoda 130 RS. W 1977 r. to sportowe auto zwyciężyło w rajdzie Monte Carlo, jednej z najbardziej prestiżowych tego typu imprez na świecie. Był to największy sportowy sukces Škody w jej powojennej historii.
Marka obecna jest na trasach rajdowych mistrzostw świata do dzisiaj. W najważniejszej kategorii – World Rally Cars startowały już Skoda Octavia WRC i Skoda Fabia WRC, zajmując m.in. wysokie szóste miejsce w bardzo wymagającym Rajdzie Safari. W 2006 r. Skoda sponsorowała dwa rajdowe teamy, których kierowcy walczyli o punkty mistrzostw świata za kierownicą specjalnie w tym celu przygotowanych modeli Skoda Fabia WRC. Czeski zespół "Kopecky Motorsport" i austriacki team "Red Bull Skoda Team".